Dinosauromann Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Tok en rask test med 3Dmark 05 Før: 3DMark Score 7742 3DMarks CPU Score 5186 CPUMarks Etter: 3DMark Score 7753 3DMarks CPU Score 5355 CPUMarks ikke noen stor forskjell. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg. 6437970[/snapback] Jaja... Det er bra du har funnet en passende skjermkort løsning til ditt bruk... Hilsen Vinci Lenke til kommentar
Filla Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2 Quad SLI, og spiller stort sett Settlers 2. Sånne gutter liker jeg !! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Gikk fra 19550 poeng i 3dmark03 til 19904. Lenke til kommentar
Shell Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1?6437516[/snapback] De som lager programmet kan som en enkel fiks for problemet med tid-taking på multi-core CPU'er sette affinity til den første kjernen. Lenke til kommentar
alex_v_s Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Noen som vet hva som forandres i boot.ini fila når du installerer denne saken? Under installasjon fikk jeg nemlig opp "Could not locate C:\boot.ini" (noe som ikke er rart, siden den ligger på g: ), men installasjonen fortsatte bare. Tenkte det var kjekt å passe på at alt er som det skal være før jeg restarter. Her er parametrene i boot.ini fila mi som den er nå (etter installasjon) "/noexecute=optin /fastdetect" Noen som veit om de stemmer? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Herregud. Dette er kan ikke kalles elendig journalistikk engang. Det som står her er intet mindre enn ren gjetting og vill drømming. Altså, patchen kompanserer (dvs. korrigerer) for de programmene som bruker RDTSC direkte i stedet for å bruke Windows-API-et. Dette skal visstnok forbedre ytelsen på tidsrelaterte ting. Derimot har det absolutt ingenting med RHT å gjøre. Dette er en patch for å sikre at tråder m/tilhørende prosesser kjøres til rett tid. 6437673[/snapback] What he said. Makan til fantasiartikkel... Edit: Forøvrig, er det noen som vet hvilke spill som skal virke bedre med denne patchen? Endret 5. juli 2006 av Tjohei Lenke til kommentar
Momo Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1144304 Her har en fyr testet med F.E.A.R Før: 54 fps Etter: 54 fps Vel. Det virker uansett som om de fleste får flere poeng i 3dmark. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1?6437516[/snapback] De som lager programmet kan som en enkel fiks for problemet med tid-taking på multi-core CPU'er sette affinity til den første kjernen. 6438115[/snapback] Men trenger de virkelig å gjøre dette med alt mulig? Det gjelder mange program, tv-kort-programmet mitt, mediaplayer osv osv. Er det virkelig sånn at de setter affinity til kjerne 1 for å slippe dette, eller er det bare "latskap" eller noe annet? Jeg merker ingen funskjonsmessig forskjell om jeg tvinger de til å ha affinity på begge kjernene (untatt at man slkipper at en kjerne går på 100% load og en annen på 20 da). AtW Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Noen fare for at å installere dette kan ødelegge for spill som utnytter dualcore, som f.eks Oblivion? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg. 6437970[/snapback] Hehehe, du har brukt ca. 8000 mer enn nødvendig på skjermkort til ditt bruk. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg. 6437970[/snapback] Hehehe, du har brukt ca. 8000 mer enn nødvendig på skjermkort til ditt bruk. 6438320[/snapback] kanskje han bruker en oppløsning på 50000x35000? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det virker mest som en bugfix, jeg får se om jeg får testet det på en pc. Jeg skal ivertfall at sikkerhetskopi av systempartisjonen på forhånd. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvor stor forbedring var det snakk om igjen? 1-2%? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvordan far man ReverseHyperthreading til aa fungere alt opp i dette? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hjelper dette for vanlige programmen gså eller bare for spilling ? Funker det på socket 939 ? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvordan far man ReverseHyperthreading til aa fungere alt opp i dette? 6438609[/snapback] RHT er aller mest sannsynligvis fantasi. Hadde det vært mulig hadde man sannsynligvis hatt det for lengesiden. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 synd at AMD kommer med slike utspill som viser seg å ikke ha noen betydning. Dette er en bugfiks på et produkt som ikke holder mål Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 synd at AMD kommer med slike utspill som viser seg å ikke ha noen betydning. Dette er en bugfiks på et produkt som ikke holder mål 6438654[/snapback] Prater du om Windows eller AMD sine dobbelkjerne-prosessorer nå? Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 HAr hatt problem med KOTOR (2), og trodde lenge det var Nvidia drivere, dvs. det var det ogsa, men en del av problemet var timing som ble fuxa... har matte sette affinity manuelt en stund na.. skal bli fint a slippe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå