Gå til innhold

Flere FPS for AMD-dobbelkjerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg.

6437970[/snapback]

Jaja... Det er bra du har funnet en passende skjermkort løsning til ditt bruk... :w00t:

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1?

6437516[/snapback]

De som lager programmet kan som en enkel fiks for problemet med tid-taking på multi-core CPU'er sette affinity til den første kjernen.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som forandres i boot.ini fila når du installerer denne saken?

Under installasjon fikk jeg nemlig opp "Could not locate C:\boot.ini" (noe som ikke er rart, siden den ligger på g: ), men installasjonen fortsatte bare. Tenkte det var kjekt å passe på at alt er som det skal være før jeg restarter.

Her er parametrene i boot.ini fila mi som den er nå (etter installasjon)

"/noexecute=optin /fastdetect"

Noen som veit om de stemmer?

Lenke til kommentar
Herregud. Dette er kan ikke kalles elendig journalistikk engang. Det som står her er intet mindre enn ren gjetting og vill drømming. Altså, patchen kompanserer (dvs. korrigerer) for de programmene som bruker RDTSC direkte i stedet for å bruke Windows-API-et. Dette skal visstnok forbedre ytelsen på tidsrelaterte ting. Derimot har det absolutt ingenting med RHT å gjøre. Dette er en patch for å sikre at tråder m/tilhørende prosesser kjøres til rett tid.

6437673[/snapback]

What he said. Makan til fantasiartikkel... :nei:

Edit: Forøvrig, er det noen som vet hvilke spill som skal virke bedre med denne patchen?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1?

6437516[/snapback]

De som lager programmet kan som en enkel fiks for problemet med tid-taking på multi-core CPU'er sette affinity til den første kjernen.

6438115[/snapback]

Men trenger de virkelig å gjøre dette med alt mulig? Det gjelder mange program, tv-kort-programmet mitt, mediaplayer osv osv. Er det virkelig sånn at de setter affinity til kjerne 1 for å slippe dette, eller er det bare "latskap" eller noe annet? Jeg merker ingen funskjonsmessig forskjell om jeg tvinger de til å ha affinity på begge kjernene (untatt at man slkipper at en kjerne går på 100% load og en annen på 20 da).

AtW

Lenke til kommentar
Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg.

6437970[/snapback]

Hehehe, du har brukt ca. 8000 mer enn nødvendig på skjermkort til ditt bruk. :w00t:

Lenke til kommentar

6437970[/snapback]

Hehehe, du har brukt ca. 8000 mer enn nødvendig på skjermkort til ditt bruk. :w00t:

6438320[/snapback]

kanskje han bruker en oppløsning på 50000x35000?

;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...