int20h Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 AMD har gjort tilgjengelig et verktøy som kan optimalisere ytelsen for systemer med deres dobbelkjerneprosessorer. Les mer Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kunne vært interessant å se en test av dette (hint-hint) Men hva er tidsinformasjon? Når ting skjer i spillet? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Last ned og prøv sjøl! Optimizing Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hmm funker dette på de gamle MP hovedkorta også tro? Heller tvilsomt antagelig Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 JALLA!! noen må komme med noe benchmarks snart eller bare noen resultater? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Trodde denne hovedskalig sørget for at spillene fungerte som de skulle med dual-core, også om man har affinity på begge kjerner. (noen spill har visst problemer med dette) Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1? Det er tåpelig og gjør at man risikerer hakking selv om kjerne to er ledig, og det er tungvint å sette affinity på prosessen hver gang. AtW Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 resultater burde vel vise seg i en enkel 3d mark test? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ryktene var sanne! Her kommer jaggu meg AMD med reverse hyperthreading som forhåndsknuser conroe AMD dn4l-€0r3 0dt1w1$3r ftw!!! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ikke overraskende at AMD kommer med dette nå, like før Intel lanserer Conroe. Dog gleder jeg meg til masse tester som kommer i juli. Og da håper jeg virkelig at AMD klarer å bite fra seg litt, selvom jeg tror de kommer til å få grisejuling Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Gjør denne noe bra for socket 939-X2-cpuene? De som har mulighet bør teste forskjellen med spill som støtter dobbelkjerne og spill som ikke støtter dobbelkjerne. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ja noen må da ha klart å kjøre en timedemo i Q3 eller no innen nå. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 veldig spennede, bare synd jeg sitter på en AMD Athlon 2800 Socket A Epz. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Det er foreløpig ikke bekreftet hva verktøyet gjør bak kulissene, men ettersom dette har med tidssynkronisering å gjøre kan det være en mulighet for at spillene oppfatter dobbelkjerneprosessoren som én enkelt prosessor.Herregud. Dette er kan ikke kalles elendig journalistikk engang. Det som står her er intet mindre enn ren gjetting og vill drømming. Altså, patchen kompanserer (dvs. korrigerer) for de programmene som bruker RDTSC direkte i stedet for å bruke Windows-API-et. Dette skal visstnok forbedre ytelsen på tidsrelaterte ting. Derimot har det absolutt ingenting med RHT å gjøre. Dette er en patch for å sikre at tråder m/tilhørende prosesser kjøres til rett tid. Endret 5. juli 2006 av Ernie Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Last ned og prøv sjøl! Optimizing 6437496[/snapback] Kan jeg få laste ned X2-cpu og HK også? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Vel, med dette verktøyet fikk jeg endelig klassikerspillet Giants: Citizen Kabuto til å fungere på min maskin igjen (før gikk cutscenene 10x for fort, og det var ustabilt). Skal sjekke 3dmark senere. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) men ettersom dette har med tidssynkronisering å gjøre kan det være en mulighet for at spillene oppfatter dobbelkjerneprosessoren som én enkelt prosessor. Denne blekka begynner å bli seriøst upålitelig. Det er jo snart bare tullball her. Skjerp dere! Ellers fint at AMD fikser denne time sync buggen (hvem nå enn som er ansvarlig for den) det vil sikkert øke ytelsen på de spillene som ble påvirket av denne buggen. Endret 5. juli 2006 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ok alle Ladys som har X2, få se noen tester asap... Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1? Det er tåpelig og gjør at man risikerer hakking selv om kjerne to er ledig, og det er tungvint å sette affinity på prosessen hver gang. AtW 6437516[/snapback] Default affinity på Windows er alle cpu'er. Om et program eksplisitt endrer dette selv eller bruker endrer dette via f.eks. taskmgr endre det på det akutelle programmet. MEN: Når et slikt program starter andre datterprogrammer så arver de affinity innstillingen. Så om f.eks. explorer.exe får satt non-default affinity, så vil alle programmer startet av explorer få satt affinity som explorer. På en annen side: mange programmere skrev kode så dårlig tidligere at de satte non-default affinity som standard under sin oppstart for å slippe billig unna. Så kan hende du har noen "gamle" programmer som gjør noe artig. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå