Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*Løst*Veldig rare mønstre

Anbefalte innlegg

Hei,

Ved oppstart av Pc får jeg følgende problem.

Hele skjermen blir rar. Det er ruter og linjer over hele skjermen (se vedlegg)

Disse er der helt fra oppstart til windows. Hvis jeg da kommer inn i windows i det hele tatt. Mange ganger blir skjermen bare svart etter at welcome bildet vises.

Dette problemet oppsto plutselig, og hvis jeg ikke rører PC'n på en del timer, så hender det at den kan fyre opp normalt en liten stund før alt blir kryptert:-)

Kan noen tenke seg hva dette er?

Tusen takk for alle svar.

Doc1.doc

Endret av Boosch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom problemet er FØR Windows er lastet inn, er det nok ikke driverne som er problemet.

Sjekk først at grafikk-kortet sitter ordentlig i sporet sitt. Dersom det gjør det, tyder det på at skjermkortet er defekt eller i ferd med å bli det :)

Lenke til kommentar
Er nok redd for at skjermkortet har tatt kvelden.

Ta en test med et annet kort. Husk å slette gamle drivere først.

6443294[/snapback]

Tusen takk for svar. Det er dette jeg er redd for også.

Jeg har installert windows på nytt, og problemene vedvarer. Samme ruter og linjer hele tiden, med en gang første skjermbilde dukker opp etter oppstart.

Jeg skal sjekke om grafikkortet sitter godt på plass når jeg kommer hjem. Håper det er dette som er feil. Sukk...

Dette skjedde selvfølgelig rett etter at hovedkortet mitt tok kvelden for en tid tilbake og jeg hadde satt inn det nye kun en uke før disse problemene kom:-)

Takk for at dere tar dere tid til å vurdere dette iallefall:-)

Ha en strålende dag

Lenke til kommentar
Er nok redd for at skjermkortet har tatt kvelden.

Ta en test med et annet kort. Husk å slette gamle drivere først.

6443294[/snapback]

Tusen takk for svar. Det er dette jeg er redd for også.

Jeg har installert windows på nytt, og problemene vedvarer. Samme ruter og linjer hele tiden, med en gang første skjermbilde dukker opp etter oppstart.

Jeg skal sjekke om grafikkortet sitter godt på plass når jeg kommer hjem. Håper det er dette som er feil. Sukk...

Dette skjedde selvfølgelig rett etter at hovedkortet mitt tok kvelden for en tid tilbake og jeg hadde satt inn det nye kun en uke før disse problemene kom:-)

Takk for at dere tar dere tid til å vurdere dette iallefall:-)

Ha en strålende dag

6443354[/snapback]

Sjekket om grafikkortet satt godt på plass når jeg kom hjem. Det føltes som om det gjorde det. Men da jeg startet opp fungerte alt helt fint. Jeg fikk installert alt jeg trengte og den PC'n var grei hele kvelden:-)

Men idag tidlig valgte den selvfølgelig å bli kornete, med mange funky linjer igjen:-) Sukk... Dette skjer umiddelbart etter oppstart.

Mistenker derfor at grafikkkortet snart tar/har tatt kvelden.

Jeg har et Sapphire Radeon X700 Pro kort.

Kan noen annbefale et kort som er litt bedre, men rimelig?

Tusen takk igjen for mye nyttig hjelp.

Lenke til kommentar

Desverre får jeg ikke til å åpne .doc-vedlegget ditt. Doc er jo egentlig tekstdokumenter.

Men det høres ut som du har artifacts, noe som ofte skyldes feil med minnet (buffer). Men jeg har sett dette på skjermkort hvor GPU når kritiske temperaturnivåer (f.eks om vifta stopper, eller kjøleløsningen er løs).

Du kan se selv eksempler på slike artifacts i denne tråden.

Så jeg kan nesten garantere deg det er kun skjermkortet ditt som fusker ja.

Håper du blir fornøyd med det kortet Jarmo anbefalte deg :)

Lenke til kommentar
Desverre får jeg ikke til å åpne .doc-vedlegget ditt. Doc er jo egentlig tekstdokumenter.

Men det høres ut som du har artifacts, noe som ofte skyldes feil med minnet (buffer). Men jeg har sett dette på skjermkort hvor GPU når kritiske temperaturnivåer (f.eks om vifta stopper, eller kjøleløsningen er løs).

6451243[/snapback]

Hei og takk for svar:-) Dette så ganske likt ut som det jeg opplever ja. Men mine funky skjermer er ikke i rosa da:-)

Jeg tar sjansen og kjøpe meg nytt skjermkort. Tenkte derfor å oppgradere som sagt.

Men jeg skrev feil...Jeg har ikke AGP slot, jeg har Pci-E.

Er det fortsatt mulig å få et Sapphire Radeon x800GTO kort med Pci-E? Eller har noen andre forslag til kort. Trenger ikke de råeste som sagt. Takker for alle svar:-)

Rimelig alternativ for denne typen? Noe hjelp

Lenke til kommentar

6451243[/snapback]

Hei og takk for svar:-) Dette så ganske likt ut som det jeg opplever ja. Men mine funky skjermer er ikke i rosa da:-)

Jeg tar sjansen og kjøpe meg nytt skjermkort. Tenkte derfor å oppgradere som sagt.

Men jeg skrev feil...Jeg har ikke AGP slot, jeg har Pci-E.

Er det fortsatt mulig å få et Sapphire Radeon x800GTO kort med Pci-E? Eller har noen andre forslag til kort. Trenger ikke de råeste som sagt. Takker for alle svar:-)

Rimelig alternativ for denne typen? Noe hjelp

6461320[/snapback]

Da var problemet løst. Det var skjermkortet som hadde tatt kvelden. Har nå kjøpt nytt og alt fungerer strålende. Tusen takk til alle som kom med hjelpsomme tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...