GeirHansen Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Kan noen der ute fortelle meg hvordan manuell fokusering på dette kamera foregår. Finnes det foksueringsring eller må man bruke zoom-knapp? Er det enkelt og fokusere manuelt? Endret 5. juli 2006 av GeirHansen Lenke til kommentar
aiwuser Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Er en knapp på siden av objektivet som en trykker inn, og så bruker en 4-veis knappen til å justere med. Får et forstørret utsnitt på lcd skjermen med fokusknapp inne (kan velges bort). Har med andre ord ikke fokusring. Panasonic FZ30 er et multizoomkamera med manuell fokusring, se mer på Manskow sin kameraside. Hvis du skal basere mye av fotograferingen på bruk av manuell fokus, vil jeg heller anbefale å gå for DSLR. Spesielt hvis du skal jobbe med DOF, f.eks. ha skarp fokus på en liten del av motivet og resten uskarpt. Multizoom kamera har mye større dybdeskarphet uansett valg av blenderåpning. Lenke til kommentar
GeirHansen Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Takk for svar, det blir unektelig krøkkete å fokusere manuelt med Canon S3IS. Så da blir det vel valgets kval, den ultrazoom du anbefaler eller Nikon D50. Lenke til kommentar
aiwuser Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg anbefaler ikke FZ30, bare viser til at den har fokusring. Har selv S3IS og er meget godt fornøyd. Er likevel innforstått med de begrensningene som eksisterer i forhold til DSLR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå