M-BS Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Og da blir det ikke lenger en kostnad?! 6448646[/snapback] Det skrev jeg vel ikke? Tapet pulveriseres for selgeren ved at han regner fremtidige tap i forbindelse med retursaker inn i driftskostnadene, og han blir derfor ikke en tapende part. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det skrev jeg vel ikke? Tapet pulveriseres for selgeren ved at han regner fremtidige tap i forbindelse med retursaker inn i driftskostnadene, og han blir derfor ikke en tapende part. 6448711[/snapback] Kundene får det vel da akkurat som de vil. Alle rettigheter inkludert puter under armene og ikke noe ansvar for egne ting, og selvfølgelig skyhøye priser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det skrev jeg vel ikke? Tapet pulveriseres for selgeren ved at han regner fremtidige tap i forbindelse med retursaker inn i driftskostnadene, og han blir derfor ikke en tapende part. 6448711[/snapback] Kundene får det vel da akkurat som de vil. Alle rettigheter inkludert puter under armene og ikke noe ansvar for egne ting, og selvfølgelig skyhøye priser. 6451336[/snapback] Hvor er disse "skyhøye prisene" i norge på elektronikk o.l? Ellers er det vel litt søkt å si at disse telefonene dør fordi "folk ikke tar ansvar for egne ting" Kjøpsloven gjelder vel ikek engang om produktet er ødelagt pga dårlige behandling? Såklart er det tilfeller der det skjer også, men du framstiller jo det som det er den eneste grunnen. AtW Lenke til kommentar
Junta Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Feilen var at telefonen til stadigheter slo seg av. 6442810[/snapback] Det er resultatet av feilen, men det jeg virkelig lurer på er hva som førte til problemene. Var det noe informasjon om hva som var selve årsaken? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Blir feil å argumentere med at "mobiltelefoner blir utsatt for så mye at de ikke kan ventes å leve lenge". Jeg behandler mine telefoner meget pent, det gjør mange andre også. Som regel er de praktisk talt som nye etter et par-tre år. At det finnes mennesker som er uforsiktige tilsier ikke på noen som helst måte at reklamasjonsfristen burde være lav. Jeg vil påstå at man bør kunne forvente at det aller meste av småelektronikk skal vare vesentlig lenger enn to år når det blir behandlet pent. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Blir feil å argumentere med at "mobiltelefoner blir utsatt for så mye at de ikke kan ventes å leve lenge". Jeg behandler mine telefoner meget pent, det gjør mange andre også. Som regel er de praktisk talt som nye etter et par-tre år. At det finnes mennesker som er uforsiktige tilsier ikke på noen som helst måte at reklamasjonsfristen burde være lav. Jeg vil påstå at man bør kunne forvente at det aller meste av småelektronikk skal vare vesentlig lenger enn to år når det blir behandlet pent. 6453013[/snapback] Er innlegget ditt et svar til noen bestemt, eller er det kun en generell mening? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Er innlegget ditt et svar til noen bestemt, eller er det kun en generell mening? 6453068[/snapback] Relativt generelt. Alltid noen som bruker tøff bruk som et argument, også noen poster som går i den retningen i denne tråden. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg vil påstå at man bør kunne forvente at det aller meste av småelektronikk skal vare vesentlig lenger enn to år når det blir behandlet pent. 6453013[/snapback] Jeg har fundert litt på dette selv, hvor mye en mobiltelefon bør tåle. I forrige uke beiset jeg huset, og når jeg sto i stigen kom jeg til å tenke på en ting. Mobiltelefonen lå i bukselomma og sola varmet slik at buksa ble klam og fuktig. Jeg gikk ned og tok ut mobiltelefonen av lomma, og så la jeg den på et tørt sted i skyggen. Senere kunne jeg konstatere at telefonen var i orden, på tross av det fuktige oppholdet i min bukselomme. Den samme telefonen har tidligere ramlet ut av hendene mine, og falt i gulvet flere ganger. Likevel fungerer den fint som bare det, men er dette en selvfølge? Hvor mye bør en skikkelig mobiltelefon tåle? Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 For å komme tilbake til dette med mobiltelefoner så merker jeg dramatisk forskjell bare der på de få årene siden jeg kjøpte min første mobiltelefon. En robust sak fra Ericsson, med magnesiumkropp og solide taster. Bygget for å vare i flere år. Min siste mobil er en kjip liten plastsak fra Sony-Ericsson, som jeg føler kan falle fra hverandre når som helst. Den knirker og knaker, og joysticken i midten begynner å synge på siste verset. Jeg har hatt den i mindre enn et år. 6437748[/snapback] Jeg har også en gammel telefon liggende - stor og robust, og veier nesten 1/2 kg. Hvor mange sånne telefoner tror du det er etterspørsel etter i dag? Det er lagt så mye vekt på størrelse og vekt på mobiltelefoner at de helst ikke skal veie mer enn et papirark, da sier det seg selv at måten den lages på MÅ bli anderledes - og holdbarhet og kvaliteten følger på. Til info har jeg hatt min K750 i ca 1 år, joysticken på den er helt fin. Før det hadde jeg T610 i ca 2 år - ingen problemer med joystick der heller. Kanskje du er litt voldsom med tommelen? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 De fleste mobiltelefoner regnes som forbruksvarer, enkelt å greit. Om norsk lov sier noe annet så spiller ikke det noen rolle. Produsentene lager disse som forbruksvarer og de fleste andre land behandler dem som det også. At norge skal kreve 5års reklamsjon på en så utsatt vare som en mobil er egentlig sinnsykt men selvfølgelig fint for oss. Dessuten ligger det en begrensning i pris her om jeg ikke husker feil. En rimelig mobiletelefon har en reklamasjonstid på 2år mens en dyr en har 5år. Det jeg vil annbefale eieren av telefonen er å sende den inn på nytt til et annet verksted. (Har den blitt reparert/sjekket av Deltasoft f.eks så send den til Zodiac) Får du gjennomslag der er det dårlig holdning eller slett arbeid av det første verkstedet. Hvis ikke så er det samsung selv som setter seg på bakbeina og nekter og da må det være bevis for at feilen ikke var en ibodende feil. Jeg har selv sendt inn faren min sin samsung som var over 2 år til Deltasoft og fått denne dekket uten problemer. (Slo seg av hele tiden) Så det har veldig mye med hva som feiler telefonen og om det er fabrikken som er skyld i at feilen oppstår. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 For å komme tilbake til dette med mobiltelefoner så merker jeg dramatisk forskjell bare der på de få årene siden jeg kjøpte min første mobiltelefon. En robust sak fra Ericsson, med magnesiumkropp og solide taster. Bygget for å vare i flere år. Min siste mobil er en kjip liten plastsak fra Sony-Ericsson, som jeg føler kan falle fra hverandre når som helst. Den knirker og knaker, og joysticken i midten begynner å synge på siste verset. Jeg har hatt den i mindre enn et år. 6437748[/snapback] Jeg har også en gammel telefon liggende - stor og robust, og veier nesten 1/2 kg. Hvor mange sånne telefoner tror du det er etterspørsel etter i dag? Det er lagt så mye vekt på størrelse og vekt på mobiltelefoner at de helst ikke skal veie mer enn et papirark, da sier det seg selv at måten den lages på MÅ bli anderledes - og holdbarhet og kvaliteten følger på. Til info har jeg hatt min K750 i ca 1 år, joysticken på den er helt fin. Før det hadde jeg T610 i ca 2 år - ingen problemer med joystick der heller. Kanskje du er litt voldsom med tommelen? 6476552[/snapback] Hvor skrev jeg at min gamle Ericsson-telefon var stor og tung? Jeg skrev at den var robust, med magnesiumkropp, som såvidt jeg vet ikke er spesielt mye tyngre enn plast. Riktignok var den en smule større enn min nåværende "plastleke" (og ja, den hadde en irriterende liten antenne som stakk 2 cm opp på toppen), men ikke mer enn at jeg fint kunne levd med det, hadde de bare puttet litt moderne funksjonalitet inn i den... Holbarheten og kvaliteten på mobiltelefoner har sunket dramatisk fordi produksjonen skal være billigst mulig og fortjenesten størst mulig, ikke fordi telefonene har blitt mindre. Og nei, jeg er ikke voldsom med tommelen, men jeg har akkurat begynt å forstå hva "alle" andre W800-eiere (på amobil.no f.eks.) snakker om: Ta vare på kvitteringen, for du blir nødt til å reklamere på joysticken snart. Må vel krype til korset jeg også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå