Gå til innhold

Canon PIXMA MP500, hvor mange ark per blekkpatron?

Anbefalte innlegg

Ja, kunne jeg fått litt hjelp med å finne ut hvor mange ark en Canon PIXMA MP500 All-In-One-printer printer ut per sorte blekkpatron?

Teksten jeg skal skrive ut har en overskrift øverst på siden med størrelse 14 og resten er størrelse 10. Bilder er ikke brukt, kun rent, tekst med standard font.

Jeg har null peiling på printere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har hørt at en gerel regel er at man skal gå ut fra 7% dekning pr. side når det er snak om ren tekst utskrift

jeg gjetter på 2 -300 ark maks. jeg desverre ikke gå god for disse tallene

det kommer jo ann på en masse ting .

- hvor mye blekk er det i patronen

- hvor mye blekk brukes pr ark ( hvor tet bokstvane skrives og hvor mye av siden deks med skrift ).

hvis du skal vere helt sikker så er antgelig eneste måten å skrive ut så mange sider at patronen blir tom.

tips:

en bedre metode er å notere hvor mange sider du skriver ut hver gang du foretar en urskrift helt til patronen er tom.

da har omtrent antal sider som en patron dekker

det kan ta en stund siden du ikke trenger å ta unødvendige utskrifter.

hvis du gjentar det felre ganger så hvi det antagelig variere litt fra patron til patron.

Lenke til kommentar

Saken er at printeren er en felles printer, den er min, men blir brukt av andre også. Jeg kan rett og slett ikke la den bli tom.

Printeren har fullt med blekk, og teksttettheten er normalt (jeg har ikke innstilt noe på det).

Lenke til kommentar

hvist ikke canon opgir hvor mage ark( sider) det går pr blekpatron så er det en umulig opgave å finne ut hvor lange bleket holder .

så vit jeg vet så opgir heler ikke canon hvor mye det er i hver patron.

jeg så at mange regner 7% ( 5-7%)dekning av arket som normal når en produsent opgir hvor lange en protrom varer.

7% av arke det er ikke mye.

du for bare følge med forbruket.

har du instil skriver((instiligren) til å vasle naår de blir lite farge i patronene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...