wil Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 jeg holder på med red hat 8.0 og jeg lurer på jeg skal installere noe greier div program og legge inn bilder og div. og jeg lurer på hvilken partisjon som de skal legges på jeg vet at det er /boot, /var, /usr og /home, men jeg lurer på hvilken av disse jeg skal legge programmene og bildene på. Lenke til kommentar
nakor Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Normalt så legger man programmene i /usr/bin eller /usr/local/bin. Data filer, kan godt ligge på hjemme katalogen hvis bare du bruker dem, eller så kan du også legge dem under /usr/share/ noen legger også ting under /home da denne disken ofte har god plass. Men alt er egentlig opp til deg, og hvor mye plass du har på de forskjellige stedene. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Siden du bruker Redhat er det ofte greit (spesielt for nybegynnere) å installere rpm-pakker såfremt det er tilgjengelig for programmet du ønsker å installere. Med .rpm blir programmet automatisk lagt inn på "standard" lokasjon, riktig permissions blir satt osv. så du trenger ikke å bekymre deg over slikt... PS. Skriv "df -h" hvis du lurer på hvor mye ledig plass du har på hver mounta partisjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå