Gå til innhold

morro med .bat filer

Anbefalte innlegg

heisann.

Husker før i "gamle dager" hvor man da lagde .bat filer for morro skyld til å gjøre alle slags småsaker for meg.. problemet er.. nå har jeg glemt alt sammen.. og nå trenger jeg en batfil.. eller. trenger og trenger fru blom.. jeg vil ha en bat fil.. denne skal gjøre noe slikt som dette..

a. sjekk om det er et nettverksledning i nettverksporten. hvis A = 1 koble til nettet.. hvis ikke.. ikke gjør noe i det hele tatt..

er det noen som klarer det? kjører da XP hvis det hjelper.. og hvis ikke XP klarer å kjøre dette selv. er det noen tillegsprogrammer som da "detekterer" nettverksledningen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hør her folkens.. jeg vil ha svar på følgende.. når jeg da er hjemme. så vil jeg på internett automatisk. det har jeg nå. men jeg tar med meg dataen på jobben. der har jeg ikke internett og følgelig, ikke en nettverksledning i nettpluggen.. derfor vil jeg at maskinen skal sjekke om det står en plugg i, og om det gjør det så vil jeg at den skal launche oppkobling til internett. hvis ikke den står i, så vil jeg ikke at den skal launche den.. skjønner dere nå folkens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...