Gå til innhold

Beste stereo forsterker til under 10k?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så litt i profilen din kt600.

Jeg tror både Electrocompaniet og Thule blir for "kjedelig" for deg.

Jeg tror Cayin 252b eller Vincent SV-233 vil passe deg bedre.

Skal du ha et par gode høyttalere til din type musikk vil jeg anbefale Patos Lyric 402. :)

Edit:Jeg har hatt begge forsterkerne selv og har i dag Patos 402.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Så litt i profilen din kt600.

Jeg tror både Electrocompaniet og Thule blir for "kjedelig" for deg.

Jeg tror Cayin 252b eller Vincent SV-233 vil passe deg bedre.

Skal du ha et par gode høyttalere til din type musikk vil jeg anbefale Patos Lyric 402.  :)

Edit:Jeg har hatt begge forsterkerne selv og har i dag Patos 402.

6441443[/snapback]

Jeg har faktsik sotte å lest om begge de to forsterkerne i dag, før jeg leste innlegget ditt :D

Du har begge sier du, kan du fortelle litt nermere om dem, og kansje legge ut noen bilder?, da hadde du vært forumets knupp :)

Cayin forsterkeren ser mest aktuell ut

Edit: hvist du har noen bilder av dem da, men erfaringer hadde iallefall vært fint :)

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Jeg har ikke begge,men har hatt. ;)

Jeg likte Vincent best av de to. Mest på grunn av den sinnsyke bassen og mye power.

Utseende på Vincenten er også bedre enn Cayin synes jeg.

Volumpotmeteret på Cayin er litt "svampete". Det er liksom ingen mellomting når du trykker på fjernkontrollen. Enten blir det for høyt eller for lavt.

Kan også legge til at jeg har hatt Electrocompaniet AW100DMB og EC4,6.

Flotte komponenter med fin lyd,men alt for lite "morrofaktor" etter min smak.

Lenke til kommentar

Hadde sett litt på Monrio Asty. Versjonen med fjernkontroll trur eg ligg på ca 8000,- Den driver ALT.

www.monrio.com

Vi har testa denne på eit par Patos Symphonic IV, og den har hittil danka ut Krell, Parasound og ElComp løysingar til 5 ganger prisen og meir. Einanste som er å utsette på den er at den skulle ha vore litt kraftigare. På lydkvalitet er det Ingenting i samme prisklasse som slår den. Ingenting! Cayin 252B kan ta seg ein kråkebolle gjennom ein hageslange.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Hvis den forsterkeren er i nærheten av så bra som du sier Satrucci_,så er det min neste forsterker. :)

Når det er sagt,så har jeg vanskelig for å tro dette.

Slår forsterkere til 5 ganger prisen og mer?

I så fall er det en senasjon.

Er det Asty du tenker på?

Lenke til kommentar

Monrio Asty, ja. Har som sagt kun testa den på Symphonic IV, og Krell er jo mildt sagt ikkje bra match til Patos. =P Samtlege løysningar vi har testa den mot har sjølvsagt hatt tonnevis meir power (bortsett fra 252B, der låg dei ganske likt), men på lydkvalitet har den vore overlegen. (ikkje frå Hegel H4A/P4A, men dei er jo 70(?)kg til saman og er i tillegg det beste du kan spleise et Patos-par med) Denne er perfekt match til Lyric 302, kanskje 402, den har vi ikkje prøvd. Men den treng meir krefteeeeeer!

Du kan lese om den i L&B sin årskavalkade 2003, (eller var det 2002?) der vant MK1-versjonen sin klasse overlegent.

MK2 har 5w meir i kvar kanal og 1600VA!! trafo.

Den er òg sikkert yppperleg til eit par gode stativhøgtalarar.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Creek Audio 5350 Classic på Lyric HiFi. :)

Den har listepris på elleve-fem, men siden de har salg nå så får du den under ti tusen.

Link til test hos Stereophile

Sitat: After 20 years of evolutionary improvement in his designs, Mike Creek has taken several leaps ahead with the 5350SE integrated amplifier.

Do I believe the 5350SE to be the most significant Creek design I've heard? Yes.

Is the 5350SE the most exciting component I've reviewed in four years? Yes.

Am I buying one? Yes.

Jeg er forøvrig den stolte eier av en. :cool:

Lenke til kommentar
Kan du kansje klegge ut noen "in action" bilder? :)

HilRam

6471640[/snapback]

Jeg kom hjem fra ferie i går. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder på mandag. :)

Men det viktige er jo ikke hvordan det ser ut, men hvordan det høres! Så gå innom Lyric HiFi (dersom du bor i nærheten av Oslo eller Arendal, da) og be om en lyttetest!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...