dTd Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei!! Jeg har i dag et astek waterchill vannkjølingsystem, det er beregnet på bla. s 754 og s939. siden jeg fikk solgt mitt s 754 for en bra pris tenkte jeg på å oppgradere, men er i tvil om jeg skal gå for am2 eller s939 pga vannkjølinga... så mitt spørsmål er, vill min vannkjøling passe til am2 cpu?? dette settet har jeg men, i litt eldre versjon, altså noe annen pumpe ol etter hva jeg skjønner... Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei!! Jeg har i dag et astek waterchill vannkjølingsystem, det er beregnet på bla. s 754 og s939. siden jeg fikk solgt mitt s 754 for en bra pris tenkte jeg på å oppgradere, men er i tvil om jeg skal gå for am2 eller s939 pga vannkjølinga... så mitt spørsmål er, vill min vannkjøling passe til am2 cpu?? dette settet har jeg men, i litt eldre versjon, altså noe annen pumpe ol etter hva jeg skjønner... 6436397[/snapback] am2 er bare en videreutvikling av socket 939 ellers er det helt likt. du kan faktisk sette en am2 prossesor på mange 939 hovedkort bare ved og flashe bios Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Nei nei.. Man kan ikke sette AM2 CPU'er i 939 HK. De har ikke like mange pinner en gang! Svar på trådstarters spørsmål har jeg ikke, men jeg måtte bare rette på feilinformasjonen der... Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 men er socket 940 ca likt am2?? trur jeg har sett det et sted men er ikke sikker om de er like så vil jeg kunne sette vannkjølinga mi på am2 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 AM2 er IKKE likt S939 eller S940. De er IKKE pinkompatible og å stappe ned en AM2-CPU i en S939/940 blir det samme som å klippe til en 5 1/4"-diskett for å få den til å passe i en 3,5" diskettstasjon. Over til spørsmålet ditt, så må du nok bytte CPU-blokk, da AM2-kort har annen festemekanisme for kjøleløsningen. Det kommer nok flere vannblokker på markedet etter hvert. Kanskje du får kjøpt ny acryltopp til Waterchillsettet ditt snart? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 bæsj da må jeg ut med enda mer penger da jo mulig jeg får gå for s 939 da Lenke til kommentar
hcnielsen Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Nei nei.. Man kan ikke sette AM2 CPU'er i 939 HK. De har ikke like mange pinner en gang! Svar på trådstarters spørsmål har jeg ikke, men jeg måtte bare rette på feilinformasjonen der... 6441381[/snapback] FEIL til deg! se på dette hovedkortet som er socket 939! ASRock 939Dual-SATA2 er AM2 upgradeble!! Endret 7. juli 2006 av hcnielsen Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) am2 er bare en videreutvikling av socket 939 ellers er det helt likt. du kan faktisk sette en am2 prossesor på mange 939 hovedkort bare ved og flashe bios 6441349[/snapback] Jan.ata tar her prisen for årets mest idiotiske svar. Hadde du slengt på en smiley så kunne vi tatt det som en fleip, men s939 og AM2 er helt fullstendig inkompatible med kvarandre. FEIL til deg! se på dette hovedkortet som er socket 939! ASRock 939Dual-SATA2 er AM2 upgradeble!! 6448065[/snapback] hcnielsen veit heller ikkje kva han snakker om. For å oppgradere til AM2 så må man sette i ett oppgraderingskort med AM2-sokkel og DDR2 ramslotter. Man kan ikkje sette AM2-prosessoren i s939-sokkelen, og man kan ikkje fortsette å bruke de gamle rambrikkene. Eg har sett bilder av dette oppgraderingskortet, og det er nesten like stort som hovedkortet er i utgangspunktet. Eg vil tro at de fleste vil få problemer med å få plass til det i kabinettet i det hele tatt. Denne "muligheten" til å oppgradere er ikkje noe annet enn en PR-sak, i praksis så ser det ut til å være mere eller mindre ubrukelig. For å svare trådstarter, noen blokker har flere hull, så det er mulig noen blokker vil passe med festehullene på AM2-hovedkort. Men sannsynligvis må du bytte prosessorblokka. Alt det andre vil du kunne bruke som det er. Endret 7. juli 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 du kan kansje lage deg en adapter fra 939 -> AM2 da slipperdu å kjøpe ny block Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Det finnes to tråder om dette emne. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=600203 Denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg