Gå til innhold

Trenger pittelitt CSS-hjelp :)

Anbefalte innlegg

Om det er CSS som hater meg, eller om CSS føler at jeg nærmest hater det, aner jeg ikke, men uansett hvordan jeg koder denne drittn så blir det ikke bra ...(sikkert jeg som mangler kunnskap men ;) )

Virker ikke (så denne trenger jeg hjelp til;))

Føler jeg har laget et bra galleri, men mangler denne prikken over i'en.

Kan noen hjelpe meg med dette? Det jeg prøver å oppnå er en "ramme" rundt bildet når man holder musa over. :) ...slik som jeg har fått til på denne siden. :cry:

Vil gjerne slippe å dele opp side-cellene i flere rader for å få til dette, altså sånn at det ikke er sånn som jeg har gjort tidligere:)

Håper noen kan hjelpe meg.

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ikkesant!

Lyst til å påpeke HTML-feilen?

...har forsåvidt kodet HTML i over 5 år nå, og utifra det jeg lærte da så skal dette være mer eller mindre strøken HTML.

Derimot så er det feil i CSS'n, og det var det jeg spurte om! ...angående tabeller / css så er det mitt valg og ønske å beholde dette designet i tabeller. Har du lyst til å hjelpe meg med css'n, gjerne fortelle meg hva det du skriver betyr, så sier jeg takk:) ...om du skal kritisere den ytterlige kilden min, finn deg noen andre å plage!

Kan forsåvidt se at det kan lønne seg å kode den i css, men ønsker, fram til jeg kan css, å kode det i tabeller.

-Marman fra venns konto

Lenke til kommentar

Htmlen var ikke strøken om den var skrevet for 5 år siden engang, desverre. CSSen blir så utrolig mye lettere å beherske når du bruker riktig html.

Men over til spørmålet ditt så ser det ut som du bare må lage deg en slik ramme i et tegne/bildebehandlings program og sette det som bakgrunnsbilde med css.

img:hover{
background: url(dittbildeher.gif);
}

Og bruke padding eller sette height og length til du får det resultatet du vil ha.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

img{
  border:0;
}

img:hover{
  border:1px solid #000;
}

Skulle fungere. Gir selvsagt ramme hele veien rundt (personlig synes jeg det ville være penere). Antar du får "luft" mellom bildet og ramma ved å sette padding på img, men jeg gidder ikke å prøve.

Endret av spock84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...