Gå til innhold

Whitebox CL67 problemer med uklar skjerm.


Anbefalte innlegg

Har idag fått min CL67 eller Compal HDL75 som den også heter.

 

Den har en 15,4 WXGA skjerm og integrert skjermkort.

 

Har store problemer med å få skjermen klar og med greie farger.

 

Skriften er liksom ufokusert og flyter ut.

 

Skulle nesten tro jeg trengte briller, men det er ikke det som er problemet, men altså skjermen.

 

Er det noen som har hatt samme problemet eller er skjermen rett og slett dårlig.

 

Har hatt flere bærbare, men aldri hatt dette problemet. Ikke engang på en IBM P3 1,2 GHz.

 

Noen som kan hjelpe meg, eller skal heg rett og slett returnere den på angreretten? For dette er ubruklig.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Er det slik for eksempel i sikkermodus også?

 

Jeg ville sendt den tilbake. Det er en del som har hatt trøbbel med de pcene der.

 

Hilsen,

efikkan.

6436196[/snapback]

 

Den er slik i sikkermodus også, men det syns ikke så godt pga skriften blir mye større.

 

At dette skal være en maskin til over kr 11000,- kan jeg ikke fatte.

 

 

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Kjører du med riktig oppløsning? Husk å sette den til det maksimale skjermen støtter.

6436734[/snapback]

 

 

Satt opp til 1680x1050 nå og skriften ble ganske bra. Problemet nå er at jeg ser jo nesten ikke hva som står der for den ble så liten.

 

Skjermen jeg bestilte skulle ha en oppløsning på 1200x800.

 

Skjønner ingenting nå jeg.

 

Mvh

 

Otte

Lenke til kommentar
Kjører du med riktig oppløsning? Husk å sette den til det maksimale skjermen støtter.

6436734[/snapback]

 

 

Satt opp til 1680x1050 nå og skriften ble ganske bra. Problemet nå er at jeg ser jo nesten ikke hva som står der for den ble så liten.

 

Skjermen jeg bestilte skulle ha en oppløsning på 1200x800.

 

Skjønner ingenting nå jeg.

 

Mvh

 

Otte

6438188[/snapback]

 

Vel det er nå sånn at 1680X1050 blir veldig lite på en 15,4 skjerm men det er det som er oppløsningen på maskinen din.

 

Jeg syntes høyoppløsninger slik som din skjerm er Negativt men andre syntes dette er et stort pluss da man får plass til flere sider bla annet men det går utover skrifstørelsen/bilder på internett som da blir veldig lite.

Lenke til kommentar

kan trøste deg med at en 1680x1050-skjerm skulle vært betydelig dyrere enn en 1280x800-skjerm :p selv gikk jeg fra 17" 800x600 til 15" 1400x1050, så veldig smått ut i starten, men nå som jeg er vant med det syns jeg det er helt herlig, og synes 1024x768-skjermer ser latterlig kornete ut ettersom hver piksel blir så mye større.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
I begynnelsen er det alltid uvant, og de aller fleste blir vandt med det etterhvert. :)

6440365[/snapback]

 

 

Begynner å hjelpe nå.

 

På den stasjonære har jeg en 19" som jeg kjører 1280x1024 på, derfor ble det litt feil i begynelsen.

 

Alt i alt har jeg altså fått følgende:

 

Whitebox CL67/ Compal HDL75 med integrert skjermkort

Intel Celeron M380

60GB HD

512 MB ram

8x Flash DvD-RW Brenner ( Kan ikke helt si jeg vet hva Flash-brenner er)

15,4" WSXGA 1680x1050

+ 1 stk standar veske

 

Dette kom på Kr 6700,-

 

Håper ikke dette ble et helt bom-kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...