tommy_sn Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei! Noen her som har tatt Lakkforsegling eller "glassbehandling" av lakken? Funker dette, eller kan man likesågodt polere og ha på lakkforsegling selv? Tommy! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Lakkforseglinger finnes det mange typer av, noen er bra andre er på langt nær fullt så bra. Dem som jeg har hatt erfaringer med og anbefaler videre er Perma-Shine, og Royal Shine. De to sistnevtne legger jeg på i mitt firma, og er særdeles fornøyd med dem. Tilbakemeldinger fra kunder, samt lakkerere har også vært positive. Hvorvidt en ting "funker" ror seg helt på hva du legger i det. Noen forventer at nå slipper dem å vaske bilen (hvilket sefflig ikke er tilfelle), mens andre knapt ser forskjell da dem skjelden eller aldri vasker bilen sin. I hovedsak så er dem laga sånn at dem skal tåle sterke avfettinger og gi bilen en glans som varer lengre enn ved en vanlig polish, samt være lettere å holde ren. Begge deler stemmer etter mine erfaringer. Jeg hører også masse skryt av både Di-Tech og Tefcar, men har ingen erfaring med noen av dem annet enn at jeg hører lakkerere sliter litt med Di-Tech da den hinna blir så altfor hard. Om det lønner seg å legge på for ditt avhengende, kommer litt an på hvor gammel bilen din er, samt lakkens tilstand. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Kjøpte en 2003-modell i fjor høst som ble Di-Tech behandlet da den var ny. (Ikke etterbehandlet siden, men skulle vært det). Glansen har holdt seg bra, men det er muligens litt ugunstig at jeg brukte tennvæske til å fjerne asfaltbelegg. Asfaltbelegget virker til å sitte like j... på bilen selv om den er Di-Tech-behandlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå