Gå til innhold

LED's, red vs. blue vs. green

Anbefalte innlegg

På markedet i dag kan man få kjøpt tre forskjellige farger på LED's. Så slo det meg: er ikke røde LED's uhorvelig vanskelige å se, på grunn av den mørke fargen? Dessuten, hva er grunnen til at så mange velger blå?

Tenker selvsagt på leds man får kjøpt i datasjapper, og ikke gule, hvite etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Tjah.. Jeg har et par blå leds i PSU'en mest pga at stilen i stuen min er svart, hvitt og noe blått, men det er en farge mange liker sikkert pga at blått er avslappende, litt kjølig og stilig å se på generelt. Dessuten passer blått til ganske mye forskjellige farger.

Lenke til kommentar

Jeg bruker lysdioder med 591nm bølgelengde og dette er en orange-rød farge (gul som Elfa sier) og disse er tilpasset mitt display med farge "Amber" fra CrystalFontz og dette lyset er lett å se. Har dog en blå lysdiode for harddisk-aktivitet.

Lenke til kommentar
EDIT : noen som veit kor eg får kjøpt SJIKKELI RØDE lys, ikkje rosa/røde?
www.elfa.se har røde lysdioder, finn en type som har 660nm bølgelengde eller 700nm. De på 700nm er skikkelig røde, men har pga bølgelengden veldig lav intensitet.

Hadde vært heltøft med en slik ramme fra Microplex ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=J...NTALB&mcat=c486 ) og ett rødt display fra Crystalfontz ( http://www.crystalfontz.com/products/2004a...#CFAH2004ARMIJP ) i ditt sorte kabinett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kanskje litt OT med; Noen som har testa UV-leds? :)  Skulle gjerne hatt noen brukererfaringer ;)

6639724[/snapback]

Joda, jeg har. Eneste jeg har gjort da er å koble de opp til et biosbatteri ;) De lyser litt lilla men sånn er jo uv ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Grønn er jo den beste fargen å velge ...

6542270[/snapback]

Enig der! Det er jo faktisk en grunn til at jeg kjøpte Razer Copperhead "green".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...