norpreacher Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Hei Jeg fikk akkurat ADSL 2 linjen min koblet opp og i den anledning byttet jeg til Speedtouch 546i v6 Tilkoblet denne har jeg en SMC trådløs router, med avslått DHCP. Pc kører winxp pro uten microsoft firewall Dette fungerer: -Kobler TP kabel rett i Speedtouchen: får internet -Kobler TP kabel inn i SMC routeren, som igjen er koblet i speedtouchen: får internet -Får koblet opp trådløst mot SMC og får kontakt med Speedtouchen/er inne i settings Dette fungerer ikke: -Koble opp mot SMC router trådløst og få internet. Merkelig problem, hva er det jeg misser her? LØST: Satte statisk ip OG anga DNS serverene. Merkelig, aldri satt opp disse før. Takk for hjelpen no_viking_no Endret 4. juli 2006 av norpreacher Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 -Får koblet opp trådløst mot SMC og får kontakt med Speedtouchen/er inne i settings 6435632[/snapback] er det ikke sånn gateway Speedtouch ?..... kan det vare at du må sette "gateway" i SMC router ?..... Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) -Får koblet opp trådløst mot SMC og får kontakt med Speedtouchen/er inne i settings 6435632[/snapback] er det ikke sånn gateway Speedtouch ?..... kan det vare at du må sette "gateway" i SMC router ?..... 6436108[/snapback] Jo dette er visst tilfelle. Hadde ingen anelse om dette. Derimot kan jeg ikke finne noen steder i SMC'en hvor jeg kan sette 'gateway'. Derimot har jeg fått et nytt "alternativ" i "network connection" som heter så mye som "internet connection" og er av type "internet gateway". Noen som har erfaring med denne lille saken? LØST: se første post Endret 4. juli 2006 av norpreacher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå