Gå til innhold

XP eller 2000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt på det også, men aner ikke hvordan man setter opp fildeling til Windows i Linux :p

6435667[/snapback]

Ville også satset på en linux distro her. Hvis det er noe det finnes how-tos til så er det linux og servere. Maskinvarekravene er generelt lavere enn til lignende win-oppsett.

Samba er vel en sånn fildelings-sak til linux?

DrE

Lenke til kommentar
Jeg ville absolutt gått for Linux. Men om du vil ha Windows så velg Windows 2000 på den pcen.

Hilsen,

efikkan.

6435692[/snapback]

Som sagt, jeg aner ikke en døyt om hvordan man setter opp fildeling i Linux. Hvis du kommer med en guide, skal jeg vurdere det :)
Lenke til kommentar
Jeg ville absolutt gått for Linux. Men om du vil ha Windows så velg Windows 2000 på den pcen.

Hilsen,

efikkan.

6435692[/snapback]

Som sagt, jeg aner ikke en døyt om hvordan man setter opp fildeling i Linux. Hvis du kommer med en guide, skal jeg vurdere det :)

6435797[/snapback]

Jeg tror det står her.

Du kan bruke shutdown-kommando i Windows.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Hei. Nå vet ikke jeg hvilke komponenter den pc`en du skal installere på har, men hvis det er Windows som skal på den så ville jeg absolutt valgt Windows 2000 Pro+Sp4 ja. Bruker den selv på begge mine maskiner og det fungerer kjempe fint. Har ikke hatt noe problemer med Windows 2000 enda. Ikke noen merkbare iallefall.

Når det kommer til Oppstart av Windows 2000 så synes jeg ikke den er noe særlig merkbar enn XP sin. Spørs alt etter hvilken pc du har. Windows 2000 kan være kjempe kjapp i oppstart på en PIII med 800 MHZ og 128-256 MB Ram. Det skal jeg love dere. Har en 900 MHZ på jobb med 256 MB ram og den er rå kjapp i oppstart. Riktignok blir den enda kjappere om du tar å slår av oppstartslyden i oppstarten på Windows 2000.

Selv om jeg har en hovedmaskin med AMD 64 3500+, 1024 Ram og 512 MB skjermkort så bruker jeg Windows 2000 på den også. Jeg føler meg mest komfirtabel med den. (Husker ikke hvordan ordet skrives :blush: ). Kjører riktignok Windows 2000 i dualboot med Windows XP da, men XP brukes aldri på den her pc`en.

Når det kommer til Linux så er ikke dette riktig katogori og spørre i. Da må du over på GNU/Linux katogorien. Det er lett å gå seg vill i junglen av Linux Distroer Out There. Æ`kke alltid lett å velge serru.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hei. Nå vet ikke jeg hvilke komponenter den pc`en du skal installere på har, men hvis det er Windows som skal på den så ville jeg absolutt valgt Windows 2000 Pro+Sp4 ja. Bruker den selv på begge mine maskiner og det fungerer kjempe fint. Har ikke hatt noe problemer med Windows 2000 enda. Ikke noen merkbare iallefall.

Når det kommer til Oppstart av Windows 2000 så synes jeg ikke den er noe særlig merkbar enn XP sin. Spørs alt etter hvilken pc du har. Windows 2000 kan være kjempe kjapp i oppstart på en PIII med 800 MHZ og 128-256 MB Ram. Det skal jeg love dere. Har en 900 MHZ på jobb med 256 MB ram og den er rå kjapp i oppstart. Riktignok blir den enda kjappere om du tar å slår av oppstartslyden i oppstarten på Windows 2000.

Selv om jeg har en hovedmaskin med AMD 64 3500+, 1024 Ram og 512 MB skjermkort så bruker jeg Windows 2000 på den også. Jeg føler meg mest komfirtabel med den. (Husker ikke hvordan ordet skrives :blush: ). Kjører riktignok Windows 2000 i dualboot med Windows XP da, men XP brukes aldri på den her pc`en.

Når det kommer til Linux så er ikke dette riktig katogori og spørre i. Da må du over på GNU/Linux katogorien. Det er lett å gå seg vill i junglen av Linux Distroer Out There. Æ`kke alltid lett å velge serru.

Lykke til.

6437319[/snapback]

Blir bare standard komponenter. Nettverks kort, 128mb sd ram, 2 harddisker, CPU. Skjermkort skal jeg ikke ha på den :)

Hvis jeg skal ha Linux blir det nok Ubuntu ;)

Lenke til kommentar
Faen, må bare finne hovedkortet nå ^^

Går for XP jeg. Spiller vel liten rolle når den bare skal stå å idle ;)

6441543[/snapback]

Hiv inn 256MB Ram til og slå av julelysene i XP så det så.

"alle " har noen SD-rambrikker liggende i skuffene sine. ;)

Lenke til kommentar
Bruker Wake On Lan Ex som er gratis og funker som det skal:

http://www.tnk-bootblock.co.uk/software/index.php

Tror fyren roter litt med htmlen sin så du får se om du finner en downloadknapp der...

6441680[/snapback]

Jeg fant et program, enkelt å greit og funker som faen :wee: Takk for svar da :)

Hiv inn 256MB Ram til og slå av julelysene i XP så det så.

"alle " har noen SD-rambrikker liggende i skuffene sine.  ;)

6441704[/snapback]

Ikke jeg, har gitt bort mine :(
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...