cavey Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Hei! Vi skal kjøpe digitalkamera til bursdagen til vår 6-åring. Har dere noen tips til kamera og hvor vi kan kjøpe det? Krav: 2-3 megapixler holder i massevis Fordel om det støtter CompactFlash minnebrikker da jeg har noen slike liggende Må være lett å bruke og lett å legge inn bilder på dataen. Bør tåle en støyt så vi slipper å kjøpe nytt kamera hver måned... Hadde tenkt til under 1000-lappen, men hvis det er urealistisk, kan dere se bort i fra det. Kan ikke finne kameraer under 5-6 megapixler noen steder (nettbutikker) Det må da være mulig å kunne kjøpe eldre modeller som ikke er siste nye av alt...? Edit 11.7: Har nå bestillt Nikon Coolpix L4 Endret 11. juli 2006 av cavey Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 har vel lite å sei hvor mange mp det har etter ditt punkt. Bare det er ok og så billig så mulig! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Husk at megapikslene ikke har noe å si for hvor bra kameraene er. 1000,-kameraer er fremdeles billigkameraer, de er ikke nødvendigvis dritbra selv om de har 5 megapiksler. Nikon Coolpix L4 er et godt og billig kamera, lett å holde, lett å betjene og tar fine bilder . 4 megapiksler. Lenke til kommentar
torve Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei! Vi skal kjøpe digitalkamera til bursdagen til vår 6-åring. Har dere noen tips til kamera og hvor vi kan kjøpe det? Krav: 2-3 megapixler holder i massevis Fordel om det støtter CompactFlash minnebrikker da jeg har noen slike liggende Må være lett å bruke og lett å legge inn bilder på dataen. Bør tåle en støyt så vi slipper å kjøpe nytt kamera hver måned... Hadde tenkt til under 1000-lappen, men hvis det er urealistisk, kan dere se bort i fra det. Kan ikke finne kameraer under 5-6 megapixler noen steder (nettbutikker) Det må da være mulig å kunne kjøpe eldre modeller som ikke er siste nye av alt...? 6435377[/snapback] Jeg ville sett på HP Photosmart M22 . Har ikke ett sårbart objektiv som stikker ut. Kameraet er værbestandig. Har ikke optisk zoom, men har autofokus. Med andre ord ett enkelt og greit kamera som kan passe til en 6 åring. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Støtter opp on Nikon Coolpix L4, det er et rimelig og bra kamera, bra optikk til prisen, 4 mpx oppløsning, bruker vanlige batterier og har en fin og skarp skjerm. Det er dessverrre svært få kompaktkameraer, om noen, som bruker CF lengre. Trøst deg med at et minnekort til L4 koster nesten ingenting lengre, regner med at poden ikke trenger så stort kort. Lenke til kommentar
cavey Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Takker for svar! Skal se på de to forslagene dere har kommet med. Hvis noen flere har erfaringer med disse (eller andre), tar jeg gjerne i mot. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg lurer også på å kjøpe kamera til poden, som også er 6. Han ønske visst mest å arve min gamle FM med MD12-motor, men det kommer ikke på tale. Rakkaren viser i alle fall nok interesse til å fortjene sitt eget kamera. Selv kommer jeg nok til å kjøpe det billigste med 3mp+ jeg finner. Synes kanskje det er litt for mye å forvente at han skal lære seg fokus og slikt, så jeg synes et kamera med fix fokus holder i lange baner. De første årene blir det jo bare lek uansett, så jeg tror ikke han kommer til å bebreide meg for å ha gitt ham et under middels kamera som hans første fotoaparat. Selv startet jeg med s/h polaroidkamera da jeg var 12. Etterpå fikk jeg meg et Kodak 110. Selv om sistnevnte kamera ikke tok så gode bilder, så har jeg glede av å se min utvikling som fotograf i de gamle albumene mine. Siden ingen av bildene er mesterverk, så tror jeg ikke de er aktuelle til en retrospektiv utstilling uansett teknisk kvalitet. Derfor kommer jeg til å kjøpe ukens tilbud til kr.800 på Obs el. lign. til ham. Mener å ha lest at Fotohuset på Karl Johann har eldre modeller inne, som de selger for noen få hundrelapper. For en seksåring er det å ha eget kamera så stort at han kommer neppe til å bry seg om det er en tre år gammel modell. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Olympus har også en del rimelige modeller i kategorien enkle. Og nå har jo de lagert kamera en stund, så jeg ville tro at selv de vil ta brukbare bilder for en 6-åring. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Spurte pappa om jeg kunne få hans gamle Canon speilrefleks fra begynnelsen av 80 tallet, med objektiv og blitz. Men han har ikke svart på meldingen min. Han har jo kjøpt seg Canon 20D og greier... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det er i alle fall ikke nødvendig å overdrive. Barn i dag har Gameboy, Xbox og masse gromme leker. Lurt å holde litt igjen, hvis man ønsker dem godt i fremtiden. En annen sak er at jeg tror t.o.m. AF er litt komplisert for små hoder. Det blir det samme som om jeg skulle kjøpe til min far. Han har nok problemer med å få med det som skal være med i bildet. AF ville han bare glemme ut å ta hensyn til, så for ham blir fix fokus det rette. Med tiden kommer interessen for mer avanserte saker, når de andre barna også får kamera, og ztor zoom blir det store. Det er heldigvis en stund til enda, håper jeg. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hehe, AF er til og med litt for komplisert for min kjære som sitter ved siden av meg nå... :!: Hmm... håper ikke hun leser denne tråden... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hvis AF er for komplisert for henne, så leser hun garantert ikke denne tråden. Hun lesere garantert ingenting på dette forumet, hvis hun ikke liker å se på bildene mine på kritikken, da Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hvis AF er for komplisert for henne, så leser hun garantert ikke denne tråden. Hun lesere garantert ingenting på dette forumet, hvis hun ikke liker å se på bildene mine på kritikken, da 6446916[/snapback] Hehe.. du har nok rett i det. Vet at hun har kikket på mine egne bilder jeg har lagt ut der, det er det eneste. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Hvis AF er for komplisert for henne, så leser hun garantert ikke denne tråden. Hun lesere garantert ingenting på dette forumet, hvis hun ikke liker å se på bildene mine på kritikken, da 6446916[/snapback] Hehe.. du har nok rett i det. Vet at hun har kikket på mine egne bilder jeg har lagt ut der, det er det eneste. 6446951[/snapback] Så hun hopper over bildene fra PMnormal. Unormalt, hmmmm Lenke til kommentar
cavey Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Vi har nå bestillt Nikon Coolpix L4 på komplett, så da får vi håpe det er bra! Takk for alle svar, og ha en fin sommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå