phnx85 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Sitter her å vurderer innkjøp av en "Ultra-portabel" maskin. Har fra før av en Dell Inspiron 8600 og en HP Compaq NC6000. Dell'en er såpass stor og tung at jeg har minimal lyst til å dra den fram på f.eks flyet. HP'n er en 14,1" og grei nok vekt, men kunne tenkt meg den i et nummer mindre. Modeller jeg har vurdert er IBM X60s og HP NC4200. Har brukt X40/41 en del og liker størrelsen/vekten, byggekvaliteten og designet. Eneste ulempen er at den mangler Windows-tasten, men det har de endelig klar å presse inn på X60s NC4200 har jeg bare såvidt tittet litt på, men første inntrykket var bra. I tillegg vet jeg av erfaring at bygggekvaliteten til HP, hvertfall på business utgavene, er meget bra. Har desverre ikke hatt begge modellene samtidg, så har ikke fått samenlignet størrese og vekt. Pris messig ligger IBM'en 3000,- over HP'n takk være meget gunstig innkjøpsavtale på HP, i tillegg er spesifikasjonene på HP'n bedre. Men NC4200 veier et halv kilo mer enn X60s. Noen som har brukt begge modellen og kan komme med sin vurdering? Eventuelt hvilke andre modeller kan jeg titte etter? Dell er uaktuelt, så er ikke vits å komme med X1 Er heller ikke noe fan av widescreen på 12,1" Endret 5. juli 2006 av phoen|x Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 NC4200 er litt for stor til å ikke ha integrert CD/DVD spiller i mine øyne, men for all del, liten er den, enn om litt tykk.. (jobber IT support, klår på NC4200 hver dag) Selv ville jeg uten tvil valgt IBM, om ikke prisen var en faktor....men 3000kr er ikke allverdens, det er tross alt en IBM...(okei, lenovo da ) Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Du får da ikke noe mer enn 768 pixler i høyden på standard 12" heller? 1024x768 er vel standard på 12" vanlig 1280x768 (noen med 800) er standard på 12" wide. Så man får helt klart en høyere oppløsning på 12" wide. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 høyere oppløsning ja, men også breiere laptop. Og dette er snakk om ultraportable. Da har ofte størrelsen en god del å si for den som kjøper dem. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 NC4200 er litt for stor til å ikke ha integrert CD/DVD spiller i mine øyne, men for all del, liten er den, enn om litt tykk.. (jobber IT support, klår på NC4200 hver dag) Selv ville jeg uten tvil valgt IBM, om ikke prisen var en faktor....men 3000kr er ikke allverdens, det er tross alt en IBM...(okei, lenovo da ) 6435388[/snapback] Må si meg enig i at NC4200 er litt stor til å ikke ha cd spiller. I tillegg likte jeg ikke at det var så tykk ramme rundt skjermen. Hmm, ja jeg tenkte ikke på at de har like stor oppløsning i høyden Jeg bare liker ikke widescreen på så små maskiner. Noen som har tips til andre maskinen jeg kan titte etter? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 dell xps1210 er vell også et greit alternativ, den er vell litt tyngre enn de andre her, men har en fin pris og bra batterilevetid med største batteri og integrert grafikk. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
jornln Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ikke for å kapre tråden - jeg er også på jakt etter 12"... Men nå som Windows Vista nærmer seg - bør ikke maskinen ha dedikert skjermkort for å kunne yte ok? Lenke til kommentar
fose Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Til Windows Vista skal visstnok GMA 950 være tilstrekkelig til å takle de høyeste grafikkinnstillingene. GMA 950 finnes i Intel 945 PM/GM brikkesett. Etter det jeg har forstått har også brikkesett med integrert ATI X200 eller høyere også støtte for de høyeste grafikkinnstillingene i Vista. Lenke til kommentar
fose Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ville bare legge til at dette skulle tilsi at NC 4200 ikke har støtte for de høyeste garfikkinnstillingene i Vista, mens X60 skulle takle dette. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 dell xps1210 er vell også et greit alternativ, den er vell litt tyngre enn de andre her, men har en fin pris og bra batterilevetid med største batteri og integrert grafikk. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs 6438003[/snapback] Nå har det seg slik at Dell er uaktuellt, har en Inspiron 8600 fra før, og skal aldri mer velge Dell. Lenke til kommentar
Mnett Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Sier meg enig der, velger heller aldri dell igjen etter min 8600! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå