Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopedkjøp, hva kan anbefales?

Anbefalte innlegg

For noen dager siden snakket jeg med Ride importøren i Sogn og Fjordane. Lurte på litt om hva han anbefalte, og hva du får mest mulig ut av pengene på. Skal kjøpe brukt, og ikke bruke mer enn 10 000 - 16 000 kr. Han svarte med en gang - Rieju, De oppererer med Minarelli Am6 motor, og kjører like godt som Furia Motorhispania, men er en del billigere. Så søkte jeg litt på FM og RRR (FM= Furia Motorhispania, RRR= Rieju RR). Fant 5 - 6 år gamle FM til 15 000->, og RRR 2 - 3 år gamle til 15 000->. Da så jeg og på kjørelengde, noe som sjokka meg... RRR var kjørt veldig lite, og servicestatistikken såg helt ok ut. Fm hadde kjørt normalt langt, hadde også lite på servicestatistikken. Nå har jeg faktisk ikke fått prøvd noe annet enn Motorhispania og Bultaco Lobito (noe som er vesentlig dyrere), og var en erfaring rikere.

Jeg lurer på hvilke sykler anbefaler dere, kriterier: Minarelli AM6 motor, prisklasse 10 000 - 15 000 kr., bygd 2002 eller senere, ikke kjørd for mye...

Please, svar med utfyllende og nyttige svar.

PS. Til alle nisseluene som kommer trekkende med janteloven og andre vederstyggeligheter, så har jeg kun en kommentar: Dette er mitt Utopia, nødvendigvis ikke ditt!

Mvh

Oscar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rieju RR. Svært godt orginalanlegg, og gjør oppimot 90 km/t helt renska, med oppdysing og 13-47 drev. I en AM6-motor er også trimpotensialet stort, og det er svært stort utvalg av deler og div. overalt på nett til disse motorene. Anbefalinger fra og til, når det er snakk om mopeder med AM6 går somregel bare ut på utseende. Alt med AM6 kan egentlig dras under samme kam, da det er kun rammeverk, bremser og plastikk som varierer.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Bruke 60 - 70 mil på å kjøre den inn først, så bruker du 30,- på ei litt større dyse, og 150,- på 13 drev fram. Da har du det du trenger. Plomberinger fikser noen som kan litt om motor og slikt for deg.

Om du derimot ikke vil fjerne plomberingen, kan du kjøpe deg et effektanlegg, samt dyse og drev. Dette komme da ca på 2500,- samlet, avhengig av type eksosanlegg.

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...