Gå til innhold

Får ikke aktivert SLI

Anbefalte innlegg

Hei jeg har to stk POV 7800gt kor men får ikke aktivert sli..

har et DFI SLI DR hovedkort å bruker sli pinnen mellom kortene..

det ene kortet har en flashet bios som kjører 1,5v men det andre er standard 1,4..

kan det ha noe med det å gjøre eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har prøve gammel å nyeste driver.. har koblet alt av strøm både på skjermkortene å på hovedkortet... så det er ikke der problemet ligger.. tror det ligger i niosen på skjermkortet.. skal flashe de lik i mårgen... så dere får høre hvordan det går..

Lenke til kommentar

Det er en del jumper som du må skifte et hakk nedover, har du gjort det? Du må nesten ta ut begge gfx'ene, iallfall det øverste kortet for å komme til. Bruk den spesielle svarte tang lignende dingsen som fulgte med hk'et.

Kortene mine har kjørt med forskjellige spenninger, så det går bra. Bare det setter begrensninger for klokkinga.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det er ganske mange jumper som må fikses, bruk den tida du trenger hehe. Jeg ødela nesten pinnene på grunn av at jeg brukte tang, visste ikke hva den svarte dingsen var til. Etter en lang kamp med jumperne prøvde jeg ut den svarte dingsen, funka som f. Se i manualen så du flytter på riktige jumper.

Edit: Nå har du samme gfx løsning som meg, prøv å se om du kan nå langt med dem i 3dmark testene.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Mine kort har helt forskjellige bioser, funker greit her. Det er noe i bios også, prøv å enable der også. Har du gjort det?

Edit: Du har plugget inn alle kontaktene som fins på hk'et? Snu sli broen og prøv, det kan hjelpe.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...