Gå til innhold

Sound Blaster Audigy2 Review!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

lurer litt på hvordan analog surround lyd er i spill,.. med mitt c-media får jeg bare 4.1 (med 5.1 emulering suger lydkvaliteten i senter) synes ikke det var noe mer action i bakhyttalerne i analog surround fra lydkortet, enn med pcm dolby prologic II på forsterkeren.. Noen som har erfaringsammenligning med dette?

Er det riktig at spill skal begynne å støtte dolby digital?? hørte det om doomIII..

Lenke til kommentar

Jeg kommer iallfall ikke til å kjøpe Audigy2. Jeg har allerede Audigy Player, og lydkvaliteten blir neppe så mye bedre med mine høyttalere (Videologic digitheatre). Tror jeg heller skal gå for et nforce-basert hk. Der er lydmodulen innebygd, og den enkoder ac3 i real-time (som XBOXen). Da kan jeg koble den direkte til Digitheatre-dekoderen og få ekte surround (5.1 for spill som støtter det), ikke noe liksom surround ala PCM. Audigy enkoder ikke lyden til AC3(bare sender det igjen SP/DIF-utgangen), så jeg må koble høyttalerne til de analoge inngangene på lydkortet (tre ledninger, uff). Dette er det ingen løsning på, og tilfellet er sannsynligvis det for 2er'n. Er så dritt lei av bøye meg helt ned til subben for å justere volumet :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...