Daye.04 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Jeg vet ikke om det går ann, men. Jeg leste i Komputer om et G15 tastaturet. Og detr sto det, og jeg siterer: Tastaturet har ikke kommet på Norsk ennå, men de fleste hyppige spillere har vel lært seg å skrive "Æ","Ø" og "Å" utenatt Går det? I såfall, hvordan gjør man det? Endret 4. juli 2006 av Nebur89 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Dem binder vel knappene på en måte, er ikke noe problem i f.eks cs, men vet ikke hvordan man gjør det i windows. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Dem binder vel knappene på en måte, er ikke noe problem i f.eks cs, men vet ikke hvordan man gjør det i windows. 6436920[/snapback] "Din JAEVEL DU CHEATER! AEAEAEAE DU EIDE MEG LISSOM" Sånn? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Dem binder vel knappene på en måte, er ikke noe problem i f.eks cs, men vet ikke hvordan man gjør det i windows. 6436920[/snapback] "Din JAEVEL DU CHEATER! AEAEAEAE DU EIDE MEG LISSOM" Sånn? 6436968[/snapback] Det er vel noe slikt. Æ=AE Ø=Q Å=AA eller A Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Det er vel noe slikt.Æ=AE Ø=Q Å=AA eller A 6436976[/snapback] Heller Ø = OE Men uansett. Norsk tastatur har en gravert ÆØÅ på tastene. Det er fortsatt operativsystemet's oppsett som bestemmer at det er bokstavene ÆØÅ som kommer når du trykker på disse. Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har du et norsk operativsystem så blir knappene satt opp akkurat på samme måte som på et norsk tastatur. Æ, Ø og Å er der, men det er andre symboler på knappene. Dessuten er G15 svensk layout ikke engelsk Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Har du et norsk operativsystem så blir knappene satt opp akkurat på samme måte som på et norsk tastatur. Æ, Ø og Å er der, men det er andre symboler på knappene. Dessuten er G15 svensk layout ikke engelsk 6439129[/snapback] Øhm.. Ja... Jeg har ikke sagt at det er engelsk, bare at det bottom line ikke har ÆØÅ inngravert... Men det er ingen som har svart på spørsmålet mitt ennå.. Bare sagt CS kodene for de bokstavene... Disse kodene er jeg da godt kjent med. Spørsmålet er da.... Er det ikke noen type kombo eller no' sånt du kan gjøre for å få ÆØÅ på et engelsk (Eller svenks. Samma faen dét vel) tastatur? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Spørsmålet er da.... Er det ikke noen type kombo eller no' sånt du kan gjøre for å få ÆØÅ på et engelsk (Eller svenks. Samma faen dét vel) tastatur? 6442806[/snapback] Fordi det som er gravert inn på tastene på tastaturet ikke har noe å si for hva datamaskinen (og dermed programmet) oppfatter at du har trykket på. Det er tastaturinnstillingen i operativsystemet som bestemmer om du får f.eks en Ø eller et annet tegn. Men du kan trykke Alt-145 (tall fra høyreside av tastaturet) for liten æ og Alt-155 for liten ø. Endret 6. juli 2006 av PerB Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 6. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2006 Ah! Yes, Merci.. Det var et slikt svar jeg ville ha... OG den går også på Engelsk layout =D Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Har du et norsk operativsystem så blir knappene satt opp akkurat på samme måte som på et norsk tastatur. Æ, Ø og Å er der, men det er andre symboler på knappene. Dessuten er G15 svensk layout ikke engelsk 6439129[/snapback] Øhm.. Ja... Jeg har ikke sagt at det er engelsk, bare at det bottom line ikke har ÆØÅ inngravert... Men det er ingen som har svart på spørsmålet mitt ennå.. Bare sagt CS kodene for de bokstavene... Disse kodene er jeg da godt kjent med. Spørsmålet er da.... Er det ikke noen type kombo eller no' sånt du kan gjøre for å få ÆØÅ på et engelsk (Eller svenks. Samma faen dét vel) tastatur? 6442806[/snapback] Det var jo akkurat det spørsmålet jeg svarte på Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 10. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2006 Har du et norsk operativsystem så blir knappene satt opp akkurat på samme måte som på et norsk tastatur. Æ, Ø og Å er der, men det er andre symboler på knappene. Dessuten er G15 svensk layout ikke engelsk 6439129[/snapback] Øhm.. Ja... Jeg har ikke sagt at det er engelsk, bare at det bottom line ikke har ÆØÅ inngravert... Men det er ingen som har svart på spørsmålet mitt ennå.. Bare sagt CS kodene for de bokstavene... Disse kodene er jeg da godt kjent med. Spørsmålet er da.... Er det ikke noen type kombo eller no' sånt du kan gjøre for å få ÆØÅ på et engelsk (Eller svenks. Samma faen dét vel) tastatur? 6442806[/snapback] Det var jo akkurat det spørsmålet jeg svarte på 6449095[/snapback] Du svarte ikke på avsnitt nummer to i quote'n min, der jeg spurte etter en kombo.... Hvilket var spørsmålet. Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 Mener du slik at du for eksempel kan skrive "ae" for å få "æ" og "aa" for å få "å" og slikt? Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 11. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2006 Mener du slik at du for eksempel kan skrive "ae" for å få "æ" og "aa" for å få "å" og slikt? 6467775[/snapback] Nei... Fordi, det går ikke... Jeg mener sånn som Perb sa... At du kan trykke alt+145 for å få en "æ" og alt+155 gor å få en "ø" Lenke til kommentar
xiaNe Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Nå er jeg ikke helt med men uansett. Alt du trenger å gjøre er å studere et norsk tastatur og memorere hvilken knapp som er æ, ø og å. Vet ikke om annet. Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det er vel sånn som Thor. og Perb forklarte. Lykke til. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Eller kanskje de mener at på engelske tastatur, har du f.eks `´'-/\ taster i stedenifor ÆØÅ, men med norsk oppsett i Windows, får du fortsatt ÆØÅ. Med andre ord, selv om du f.eks trykker ` knappen på tastaturet, får du ø... Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Ja, joa.. Det var kanskje det de mente.. Men jeg har ihvertfall fått to alternativer da... -.- På en måte... Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 For å finne flere tegn (vha alt + xxx-kombinasjoner) i Windows: Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Tegnkart Lenke til kommentar
Daye.04 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Jaja... Det vet jo de fleste, men det hjelper lite hvis du sitter mitt inne i et spill Og bye the way... Jeg vet ikke hva "vha" betyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå