Gå til innhold

Test: Nokia E70

Anbefalte innlegg

Vyke er tydeligvis et unntak, de tre andre operatørene jeg har tatt kontakt med for å høre om mulighetene for å få SIP-adresse, brukernavn og passord,  har ikke villet gi ut dette. Altså meget koselig av Vyke, bare så synd de tar 1,34 kroner pr. min til mobil (233 % av hva jeg betaler i dag, og jeg ringer nesten kun til mobil).  Men virker, det gjør softwaren, jeg har sett det i bruk hos en uninett-ansatt selv.

Ellers er det vel nok av telefoner som bruker den nye ladepluggen utenom n-serien? 6270, 6280, 8800, 6101, 6103, 6233, 6111, 6131, 7360, 7370, sikkert 6125 og kanskje andre... Å kaste stein i glasshus...

6441146[/snapback]

IP-telefoniselskapet www.iplink.no som jeg ringte til idag, sa at de kunne gi meg informasjon som brukernavn, passord og adresse til deres SIP-server.

"Er det bare det du trenger, så skal du selvsagt få det", sa dem på telefon.

Dvs, du betaler dem 249,- så kan du ringe gratis til fastnettet SAMT mobilnettet. Uendelig lenge, altså. Da, så lenge man er på WLAN.

MEN

hvordan blir dette... med ip-telefoni på mobil, hvis man f.eks. enten bor hjemme (og ikke har kontroll på fastnettelefonen) eller at man bor på hybel og ikke har fastnettelefon. Vil dette da være helt og holdten umulig å ha IP-telefon på mobilen? Abonnementet fra IPtelefonselskapet må være knyttet opp mot en adresse? etc etc etc.. Jeg har ikke tenkt til å ha en fastnettelefon selv, og har jo ikke lyst til å betale en "annen" avgift per mnd til i tillegg til IP-telefoniab. (samt normalt GSM-mobab.).

Noen som skjønte meg på denne her? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IP-telefoniselskapet www.iplink.no som jeg ringte til idag, sa at de kunne gi meg informasjon som brukernavn, passord og adresse til deres SIP-server.

"Er det bare det du trenger, så skal du selvsagt få det", sa dem på telefon.

Dvs, du betaler dem 249,- så kan du ringe gratis til fastnettet SAMT mobilnettet. Uendelig lenge, altså. Da, så lenge man er på WLAN.

Det er ikke helt sikkert det vil fungere for det.. De mobilene jeg har testet med VoIP takler ikke alle slags codecer, og de sliter med NAT traversal. Nokia har sagt de vil komme med støtte for STUN-servere etterhvert som vil gjøre dette bedre, men det er ikke altid lurt å basere seg på hva firmaer sier de vil komme med. Om det fungerer hos iplink vet jeg ikke.

Ser forøvrig at de har et Mobil IP abonnement, men det står det lite informasjon om.. Rent praktisk så betaler Iplink som alle andre når du ringer til en Netcom eller Telenor mobiltelefon, tror det er rundt 70 øre til telenor og 90 øre til Netcom. Om de fortsetter med det tilbudet, 300/mnd, så vil de mest sannsynelig tape penger.

MEN

hvordan blir dette... med ip-telefoni på mobil, hvis man f.eks. enten bor hjemme (og ikke har kontroll på fastnettelefonen) eller at man bor på hybel og ikke har fastnettelefon. Vil dette da være helt og holdten umulig å ha IP-telefon på mobilen? Abonnementet fra IPtelefonselskapet må være knyttet opp mot en adresse? etc etc etc.. Jeg har ikke tenkt til å ha en fastnettelefon selv, og har jo ikke lyst til å betale en "annen" avgift per mnd til i tillegg til IP-telefoniab. (samt normalt GSM-mobab.).

Noen som skjønte meg på denne her? :blush:

6558233[/snapback]

Jeg forstod det som: Hva om jeg ikke kan ha bredbåndstelefoni fra iplink der jeg bor, kan jeg da fortsatt ha deres IP-telefoni på mobilen? Der kommer nok Mobil IP produktet deres inn i bildet.. ellers får du ringe de å høre om du bare kan få SIP-kontoen uten fysisk tilkobling. Mobil IP produktet lar deg sikkert portere nummeret ditt over til de, slik at du også kan kvitte deg med GSM abonnementet ditt.

Lenke til kommentar
Jeg forstod det som: Hva om jeg ikke kan ha bredbåndstelefoni fra iplink der jeg bor, kan jeg da fortsatt ha deres IP-telefoni på mobilen? Der kommer nok Mobil IP produktet deres inn i bildet.. ellers får du ringe de å høre om du bare kan få SIP-kontoen uten fysisk tilkobling. Mobil IP produktet lar deg sikkert portere nummeret ditt over til de, slik at du også kan kvitte deg med GSM abonnementet ditt.

6561086[/snapback]

Jeg ringte til IPlink og hørte.

Jeg skal kanskje få et testnummer for å sjekke det hele hvor godt det går hos dem.

Man får et nytt fastnettnummer hvis man ikke har fra før av når man signerer seg opp til en av ab. de har.

Jeg har også testet ut det nye Mobil IP hos www.dyke.no hvorpå dette fungerer PERFEKT! Ringer da mer behagelig på min nokia E60 enn med den (tullete) java-programvaren.

Hadde litt problemer med kvaliteten. Når JEG pratet i IP-telefonen, så kunne den andre parten tidvis ikke få med seg alt som ble sagt. Det kom et ca 1-2sek pause noen ganger mens man snakket. Dette hadde ingenting med signalstyrker/kvalitet, for det ble også testet ut.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...