Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys 3G/UMTS router datakort problemer *LØST*

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg sitter med en nyinnkjøpt Linksys WRT54G3G 3G/UMTS router, men har problemer med å komme igang.

De av dere som har en slik vet at det følger med en SetupWizard som tar deg gjennom oppsett og installasjon på en grei måte.

Etter at jeg har koblet routeren til PC og satt i 3G koret og kommer til steget der man skal sjekke at alle LED lyser som de skal så starter problemene.

jeg trykker "next" og får en melding om at "Checking your computer settings, please wait ..."

Deretter får jeg den lite trivelige meldingen "Insert your 3G/UMTS card into the slot of the router". Kortet står selvølgelig i, og en grønn LED på kortet lyser og alt ser tilsynelatende bra ut, men altså ingen kontakt.

Jeg har prøvd firmware upgrade av routeren, samt vært inne på oppsett og satt riktig APN osv dersom det skulle ha noe å si, men uten resulatet.

Jeg har et Netcom Connect abonemment, og her følger det med et HUAWI 3G datakort, alt fungerer smertefritt i min Dell D600 Laptop.

Noen tips? Er routeren defekt, eller er det mulig at den ikke kan koble til dette datakortet? Noen som vet hvor man i så fall kan få tak i andre datakort billig som funker med Netcom og denne routeren?

Takk for alle gode tips

mvh

kristian

Endret av ksaether
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det er noen som har laget custom firmware slik at den fungerer med andre kort en vodafone sitt. Har du sjekket linksysinfo.org og DD-WRT m.m. ?

6438025[/snapback]

hei

Ja, har kikka litt rundt nå og det ser ut som om det finnes custom firmware der ute som kanskje løser saken uten at jeg har kommet så mye nærmere den aktuelle firmwaren og hvor jeg kan finne den.

Får lete til til å se hva jeg kan finne

-kristian

Lenke til kommentar

:ermm:

Har WRT54G3G mulighet for å være som DSL modem primært, men bruke 3G som automatisk backup ved linjefeil?

Om det er noen form for automatisk switch til 3G wed DSL feil, vet jeg ikke, men jeg tror det. I Linksys sin SetupWizard så kan man velge et oppsett med "Brodbabd Wan and UMTS/3G with GPRS", så dette burde jo funke sann at den velger DSL hvis tilgjengelg å switcher til 3G om nødvendig.

Jeg har som du skjønner ingen mulighet for å sjekke dette for deg akkurat nå...

Links som burde være aktuelle for deg:

http://openwrt.org/

OpenWrt PDF for WRT54G3G

forum for WRT54G3G på OpenWrt

6439055[/snapback]

Jepp, har kikka litt på dette og selv om Linux kunnskapen min er begrenset så ser det absolutt overkommelig ut. men jeg må første prøve ut om dette faktisk vil funke med det koret jeg har, Huawei E620 :ermm:.

-kristian

Lenke til kommentar
Men hvilken firmware har du på routeren?

Ifølge denne link så ble E620 støttet i [v1.99.8]

Ellers håper jeg du får gang på den snart  :) , for jeg vil gjerne vite om den dsl-3g backup funktionen er tilstedet  :yes:

6449810[/snapback]

Hei

Ja til min overraskelse så jeg det smme et annet sted før idag. Jeg er sikker på at jeg har oppgradert til 1.99.8 på min boks også, men jeg skal sjekke senere idag bare for å være sikker.

mvh

kristian

Lenke til kommentar
Men hvilken firmware har du på routeren?

Ifølge denne link så ble E620 støttet i [v1.99.8]

Ellers håper jeg du får gang på den snart  :) , for jeg vil gjerne vite om den dsl-3g backup funktionen er tilstedet  :yes:

6449810[/snapback]

Etter litt tweaks fikk jeg den til på å funke nå :-) Tror min førstefuirmware update ikke ble helt bra, for boksen visste ikke hvilken firmware den hadde før jeg hadde gjort det igjen selv om resten tilsynelatende fungerte bra.

Jegh har ikke ADSL hjemme så dette før jeg ikke testet skikkelig før jeg for det om 3-4 måneder, men jeg kan snoke litt rundt i innstillingene og sende deg en mld hvis jeg finner noe av intersesse

-kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...