Gå til innhold

Guide til Judas Priests album (og diskusjonstråd)

Jaffe

Anbefalte innlegg

Ram It Down og Screaming For Vengeance er jo must om du skal ha en feit Judas samling :)

Var på Judas Priest-konsert i sommer, de holder fortsatt koken.

Så du dem i Trondheim?

Så dem på Sweden Rock og det var en stor skuffelse.

Håper det er bedre når jeg skal se dem i Göteborg 1. Mars.

Var i Trondheim ja, har aldri vært på Priest-konsert før, men jeg synes det funka. Nok av fulle folk hvertfall :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På Sweden hadde Halford en dårlig dag tror jeg. 60% av notene var sure, og han pusta og pesa seg bortover scena. Ganske så stor skuffelse med tanke på at det var første gang jeg så dem live. Menmen. Har hørt av mange i ettertid at de kan gjøre det bedre, så satser på at Priestfeast blir knall :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Painkiller var en frisk ny start, men jeg mener det er lite som kan toppe platene Sad Wings of Destiny og Sin After Sin, i denne tidsperioden var platene perfekte. :love:

Painkiller-albumet blir litt pompøst til tider synes jeg. Det fenger ofte og noen godbiter er der jo også såklart, soloen i Between the Hammer & the Anvil er jo himmelsk! Nostradamus kan høres på Spotify forresten, helt OK album :)

Lenke til kommentar

Helt enig i at de eldste er de beste. Liker spesielt flørtingen med prog på Sad Wings og Sin After Sin, og den aggressive og energiske lyden på Stained Class (bare synd trommene høres litt tamme ut pga. de teknologiske begrensningene man hadde på den tiden.) Det svakeste må utvilsomt være Ram it Down, i stor grad på grunn av den jævligste 80-tallsproduksjonen i manns minne...

Ellers må jeg beklage skriveleifer og dårlige formuleringer i albumguiden. Begynner å bli en stund siden jeg skrev dette nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...