thabeest Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Min fetter har en Intel Celeron 2.8 ghz, 512 mb ram, GeForce FX 5500. Er det mulig å spille Hitman Blood Money på denne pc'n f.eks? Eller Battlefield 2? Sitter her hos han og prøver å få til Hitman Blood Money, det hakker konstant, t.o.m. i hovedmenyen. Musa lagger\hakker skikkelig mye, helt umulig å spille. Tenkte kanskje det kunne være noe drivere? Laster ned siste skjermkortdrivere ettersom de som ble brukt er fra midten av år 05... Sjekker også directx, men noe sier meg at hardware'n rett og slett ikke strekker til?? mvh Kim Endret 4. juli 2006 av thabeest Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Min fetter har en Intel Celeron 2.8 ghz, 512 mb ram, GeForce FX 5500. Er det mulig å spille Hitman Blood Money på denne pc'n f.eks? Eller Battlefield 2? Sitter her hos han og prøver å få til Hitman Blood Money, det hakker konstant, t.o.m. i hovedmenyen. Musa lagger\hakker skikkelig mye, helt umulig å spille. Tenkte kanskje det kunne være noe drivere? Laster ned siste skjermkortdrivere ettersom de som ble brukt er fra midten av år 05... Sjekker også directx, men noe sier meg at hardware'n rett og slett ikke strekker til?? mvh Kim 6434459[/snapback] Ja tror at skjermkorte du har takler ikke spillene du prøver å spille! Men har du prøvd å spille dem i 640x480 da ? Lenke til kommentar
Xenir Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 512 er ikke mye ram altså... skjermkorte er ikke så godt som det burde være! veit ikke hvordan det er med hitman, men med battlefield MÅ du ha 1024 ram for å kjøre det noenlunde knirkefritt Lenke til kommentar
thabeest Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Har ikke prøvd 640x480, oppløsningen står på 1024\768 Men er det ikke rart at det hakker helt fra starten av spillet? Musen lagger t.o.m. i menyen, helt forjæv*** lagg\hakk :| Tror dere det hjelper med mer ram? Eller er rett og slett skjermkortet for dårlig? CPU'n er jo på 2.8 ghz, men en celeron kan ikke sammenlignes med en pentium 4 (minimumskravet for spillet er en P4 1.5 ghz) Minimumskravet er forøvrig også 512mb ram + Geforce FX kort. Så ram og skjermkort burde jo funke etter kravene, CPU'n stiller jeg meg litt skeptisk til.. Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Har ikke prøvd 640x480, oppløsningen står på 1024\768 Men er det ikke rart at det hakker helt fra starten av spillet? Musen lagger t.o.m. i menyen, helt forjæv*** lagg\hakk :| Tror dere det hjelper med mer ram? Eller er rett og slett skjermkortet for dårlig? CPU'n er jo på 2.8 ghz, men en celeron kan ikke sammenlignes med en pentium 4 (minimumskravet for spillet er en P4 1.5 ghz) Minimumskravet er forøvrig også 512mb ram + Geforce FX kort. Så ram og skjermkort burde jo funke etter kravene, CPU'n stiller jeg meg litt skeptisk til.. 6440433[/snapback] Du trenger nytt skjermkort og kanskje 512minne til! Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 ... Og ny prosessor. Det er helt ærlig ikke en helt god PC Skjermkortet er jo 3-4 generasjoner gammelt, så det bør byttes, og i dag er 512 ram for lite. I tillegg har du jo f.eks muligheten at harddisken er treig. I tillegg så gjetter jeg at han har S478 og AGP-port, så oppgradering kan bli dyrt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Enda en ting som kan trekke ned er hastigheten på minnet, med en eldre maskin så kan det være en god del tregere enn nyere.. Lenke til kommentar
edge Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Ja, det er mulig det er SD(veeldig tregt) eller RD-ram som står i. Men tipper det er DDR SD PC2700, som er noe tregt, men skal kunne klare menyene i hitman? Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Kjøp deg en ny maskin du! Her er noe som bør passe for deg : hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320630&view=detailed prosessor : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320786&s=sc skjermkort : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316175&s=sc minne : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322818&s=sc Maskina her e nok bra til å kjøre spillene du vil spille på fullt Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Det blir ikke noa artig, tror iallefall ikke du får spilt på 64 eller 32 maps....nei, det der går nokk dårlig Lenke til kommentar
thabeest Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Takker for alle svar og tips til ny PC Oppgraderinger er ikke vits med denne pc'n, tror nok hovedkortet er lite villig til det. Får anbefale de å kjøpe ny pc :| Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Har ikke prøvd 640x480, oppløsningen står på 1024\768 Men er det ikke rart at det hakker helt fra starten av spillet? Musen lagger t.o.m. i menyen, helt forjæv*** lagg\hakk :| Tror dere det hjelper med mer ram? Eller er rett og slett skjermkortet for dårlig? CPU'n er jo på 2.8 ghz, men en celeron kan ikke sammenlignes med en pentium 4 (minimumskravet for spillet er en P4 1.5 ghz) Minimumskravet er forøvrig også 512mb ram + Geforce FX kort. Så ram og skjermkort burde jo funke etter kravene, CPU'n stiller jeg meg litt skeptisk til.. 6440433[/snapback] at det hakker i menyen er en bug i spillet som gjør at hele spillet hakker uansett hvor bra mskin du har. søk litt på google etter dette, patche spillet osv så går det glattere skal du se. når det ikke hakker i menyen er buggen borte. uans: celeron, 512mb ram, fx5500. ingen av disse er spes egnet for spill, sorry men det bare er slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå