SnurreK Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei Har kjøpt et par OCZ DDR2 XTC 800Mhz minne. Har hatt en del problemer med å få dem til å kjøre stabilt på 667Mhz og 800Mhz. Så derfor prøvde jeg å øke spenningen ifra 1,9 til 2,1V. systemet er nå stabilt, men er dette en trygg spenning eller er det fare for at jeg kan jeg øderlegge brikkene? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34626 Disse? De skal egentlig ha 2.1v originalt, du kan tilogmed sette de til 2.2v uten å bryte garantien, tror du må bruke spesielt program for å gjøre dette uten å bryte garantien, er ikke sikker. Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Det ser vist ut som om jeg tok en litt for kjapp konklusjon. Pc-en starta opp og jeg kunne spille en liten stund, men så klikker den! på 533Mhz går det greit da, men det er jo 800Mhz minne! Litt leit det her:( Ser ut som du har rett med spenningene: Standard 2,1V eller 2,2V med garanti. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 det er flere som har same problem med 800Mhz minne stabilt på 800mhz bare se i andre tråder her på forumet ... Kanskje sende dem tilbake å kjpe et annet merke Lenke til kommentar
jvik Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei! Har hatt samme problemet selv. På 800MHz i dual channel var PCen ustabil når jeg kjørte tunge applikasjoner. Prime95 f.eks fikk fatal error etter knappe 10 sekunder hele tiden. Jeg prøve alle mulige timmings og volt settings (på 800MHz) uten hell. Tok 667MHz så var alt stabilt. Jeg tenkte først at jeg skulle bare leve med det, men så ble jeg lettere irritert på tanken av at jeg hadde betalt for noe jeg ikke fikk, så jeg ville komme til bunns i dette. Under hele perioden så stod brikke 1 i DIMM1 på hovedkortet, og brikke 2 i DIMM3 (for dual channel). Når jeg byttet til DIMM2 og DIMM4 så funket alt helt perfekt i 800MHz, dual channel. Har samme brikkene, og kjører de slik: 4.5.4.15 (20) 2T med 2.10 volt. 800MHz, dual channel. Er knakende stabilt nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå