Gå til innhold

Nye høgtalere til 4000,-

Anbefalte innlegg

Ok, er komt igang med oppgradering av lydanlegget.

Har egentlig bestemt meg for reciever:

Yamaha RX-V757 til ca. 4000.

Så til høgtalerene, alternativa er som følger så langt:

Dynavoice M-85

Dynavoice M-65

Proson Reality 63 MK2

XTZ 99 W2MT

Skal oppgrader til fleire kanaler etterkvart, men viktigast er front i første omgang.

Maks pris er 4000 kr.

Rommet mitt er på 280cm * 580cm. TV og høgtaler er plassert i bredden, så det blir ikkje så altfor mykje avstand mellom vegg og høgtaler.

M-85 er einaste som har 8" element, resten har 6.5", har eg plass til såpass

store høgtlalerer?

Ellers er det bare å komme med forslag til andre komponenter innen det

prissjiktet, samt råd osv. :)

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligger et par sorte Patos Basic 410 i bruktbørsen til Hifisentralen.

De er kun et par uker gamle og er oppgradert av Roar Moen (konstuktøren og mannen bak Patos).

Han skal ha 3500 kr for de. Bedre høyttaler finner du ikke til prisen.

Han som skal selge de heter Thomand i forumet. Han er en veldig hyggelig,hjelpsom og seriøs hi-fi entusiast.

Løp å kjøp. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Gå i forumet og velg Hifi generelt.  Litt ned på siden finner du "Patos's venner".

Det er en tråd på 33 sider.

Jeg fikk ikke url'en til å fungere.

6456742[/snapback]

AVforum.no -> Audio (Teknisk diskusjon) -> Generelt audio og HiFi

Er på riktig plass sant?

Finner ikkje den tråden du nevner.

Ser forøvrig ut som det blir Basic 310 (årets budsjetthøgtaler i 2005 i Lyd&Bilde) som fronter i mitt nye 5-kanals oppsett.

Thomand har dessuten vært veldig behjelpelig på mail, med gode råd og tips.

Skal ein tur til forhandler på Askøy i nær framtid.

Lenke til kommentar

ok, men fortell litt om hva du forventer av høyttaleren, og åsssen musikk hrer du på, og hva skal anlegget brukes mest til? film eller musikk?

da blir det lettere å si hva som kanskje passer best til deg. for om du hører mye på jazz og roligere type musikk så vil concept være ett bra valg, det samme gjelder på film, de får frem mye detaljer og sånt. men patosene har kanskje litt mer fyldighet og litt emr trøkk å dynamikk enn concept 6. jeg har selv concept 6, og de låter bra på pop musikk og gjerne sånt som ligger ligger på hit listene. men de låter ike fult så bra på rock og mer heavy greier. men det beste for deg er jo selvfølgelig å lytte til de forskjellige høyttalerne å finne ut hva som passer best. lykke til ;)

men hvis du skulle ende opp med å synes concept 6 passer deg best så har jeg et par til salgs, du kan få de for 2500kr, er to år garanti igjen tror jeg. hvis du skulle være intrisert så send meg en pm.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Takk! :)

Anlegget skal klart brukes mest til film. Speler ikkje så mykje musikk, men viss det blir

så er det rock/metal det går i.

Forventer ikkje så veldig mykje, då eg har lite erfaring frå HiFi osv.

Men dei bør låte bedre enn mine Proson Reality 62 Mk2.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Har nettopp fått ett par Dynavoice Magic F6 i hus. De samme høytalerne som fikk 10/10 i Lyd og Bilde. Til en post twist (850,- hos Mamoz.no) kan jeg rapportere om høytalere som gir bakoversveis! De er faktisk like gode som det påstås. Skal jo spille dem inn, men foreløpig er det bare godlyder fra den kanten. Skikkelig overrasket over at så billige høytalere faktisk kan spille så bra :D

Synes du burde vurdere dem også, ihvertfall når de spiller omtrendt like godt (om ikke bedre) enn høytalere til 4-5000 kr :ermm:

Lenke til kommentar
Har nettopp fått ett par Dynavoice Magic F6 i hus. De samme høytalerne som fikk 10/10 i Lyd og Bilde. Til en post twist (850,- hos Mamoz.no) kan jeg rapportere om høytalere som gir bakoversveis! De er faktisk like gode som det påstås. Skal jo spille dem inn, men foreløpig er det bare godlyder fra den kanten. Skikkelig overrasket over at så billige høytalere faktisk kan spille så bra  :D

Synes du burde vurdere dem også, ihvertfall når de spiller omtrendt like godt (om ikke bedre) enn høytalere til 4-5000 kr  :ermm:

6466478[/snapback]

der syns jeg du overdriver litt ja, ikke snakk om at de spiller like godt som høyttalere til 4-5 tusen kroner, de spiller ca som en høyttaler til 2,5 til 3000kr. f.eks så er dali concept 6 bedre, og dynacvoice har også dyrer hyttalere som spiller fletta av magic f-6.

magic f-6 spiller et par hakk bedre enn den dyreste gale høyttaleren.

Lenke til kommentar

kan fortelle litt om min erfaring med concept 6.

disse høyttalerne trenger en del luft rundt seg, de låter ikke noe pent hvis det er lavt under taket og de står veldig nær en sidevegg som hos meg. da lir diskanten veldig hard og det er ikke behagelig for ørene. men har prøvd dem i ett annet rom det var høyt under taket og godt med plass rundt høyttalerne. da låt det ikke lenger som samme høyttalerne. de låt da mye bedre, lyden ble fyldigere og diskanten ble ikke noe hard. men de mangler fortsatt noe på bassen, man må liksom spille ganske høyt for å få fram bassem i de. de var ihvertfal ikke noe for meg. og jeg tror heller ikke de er noe for deg.

syns du skal gå for patos jeg, jeg tror de har mye av det conceptene mangler. gå for patos 310 eller prøv og skaffe deg noen brukte 410, det er nok det aller beste.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
syns du skal gå for patos jeg, jeg tror de har mye av det conceptene mangler. gå for patos 310 eller prøv og skaffe deg noen brukte 410, det er nok det aller beste.

6493220[/snapback]

Det beste er brukte 302 ;)

Evt. 301mk2. Brukte 302 ligg vel fortsatt litt høgare i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...