Gå til innhold

Berge gamle data


Anbefalte innlegg

Heij, har nettopp handlet mæg en ny hd som jeg skal fylle me stuff fra den gamle hardisken min som er krasjet...

 

Jeg har prøvd å bruke "Getdataback" men den har jeg ikke linsens versjon til, så det funker ikke... noen som vet om et annet program jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heij ijen! når en lisens til Getdataback koster opp mot 800kr, så lar jeg heller være å berge dataene!

 

PC inspector file recovery får jeg ikke brukt da det dukker opp feilmelding når den finner hardisken som er feil på...:/

 

Ikke noe annet program å bruke?

Lenke til kommentar
Heij ijen! når en lisens til Getdataback koster opp mot 800kr, så lar jeg heller være å berge dataene!

 

PC inspector file recovery får jeg ikke brukt da det dukker opp feilmelding når den finner hardisken som er feil på...:/

 

Ikke noe annet program å bruke?

6455092[/snapback]

Gpart kan vere verd eit forsøk. Den rekonstruerer partiosjonstabell og litt slikt, og kan hjelpe. Det er eit gnu-vertøy, som t.d finst på Knoppix LiveCD.

 

Ellers har eg med hell brukt tar på fat-partisjoner, for å få ut data.

 

The Coroners Toolkit er også ekstremt fint, men du må beregne mykje tid på å finne kva data som er kva. TCT finn du på http://www.porcupine.org/forensics/tct.html

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Valget står som regel mellom noe som er enkelt å bruke og koster penger, eller noe som krever mye kunnskap og er gratis.

Med lite kunnskap og lite penger stiller man nok svakt. Du kan ikke regne med at det er mulig å få denslags kunnskap gjennom spørsmål-svar på et forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...