ØrjanM Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Heij, har nettopp handlet mæg en ny hd som jeg skal fylle me stuff fra den gamle hardisken min som er krasjet... Jeg har prøvd å bruke "Getdataback" men den har jeg ikke linsens versjon til, så det funker ikke... noen som vet om et annet program jeg kan bruke? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) 1 - Husk 3 ords reglen. 2 - Dersom trial utgaven av GetDataBack viser deg at den kan finne datane dine, er det verdt pengene å kjøpe en lisens. 3 - PC Inspector File Recovery er et gratis alternativ. Endret 5. juli 2006 av BearCat Lenke til kommentar
ØrjanM Skrevet 8. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2006 Heij ijen! når en lisens til Getdataback koster opp mot 800kr, så lar jeg heller være å berge dataene! PC inspector file recovery får jeg ikke brukt da det dukker opp feilmelding når den finner hardisken som er feil på...:/ Ikke noe annet program å bruke? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 Heij ijen! når en lisens til Getdataback koster opp mot 800kr, så lar jeg heller være å berge dataene! PC inspector file recovery får jeg ikke brukt da det dukker opp feilmelding når den finner hardisken som er feil på...:/ Ikke noe annet program å bruke? 6455092[/snapback] Gpart kan vere verd eit forsøk. Den rekonstruerer partiosjonstabell og litt slikt, og kan hjelpe. Det er eit gnu-vertøy, som t.d finst på Knoppix LiveCD. Ellers har eg med hell brukt tar på fat-partisjoner, for å få ut data. The Coroners Toolkit er også ekstremt fint, men du må beregne mykje tid på å finne kva data som er kva. TCT finn du på http://www.porcupine.org/forensics/tct.html Lenke til kommentar
ØrjanM Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 Kan du prøve og omformulere deg litt, sjønte ikke så mye! Har prøvdf å lastet ned Gpart, det sjønte jeg ikke noe av... bare txt filer der The Coroner's Toolkit sjønte jeg heller ikke noe av Lenke til kommentar
ØrjanM Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Noen her som vet om et program jeg kan bruke? Haster litt siden jeg trenger harddisken om en ukes tid, og jeg vil helst slipep og formatere den med alt som er på Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Valget står som regel mellom noe som er enkelt å bruke og koster penger, eller noe som krever mye kunnskap og er gratis. Med lite kunnskap og lite penger stiller man nok svakt. Du kan ikke regne med at det er mulig å få denslags kunnskap gjennom spørsmål-svar på et forum. Lenke til kommentar
ØrjanM Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Men da deleter jeg hele disken... Synd å tape alt det, men jeg har ingen erfaring med å hente ut data, så jeg får se meg tapt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå