Gå til innhold

Vurderer SLi oppsett, er det verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et XFX 7900GT og lurer på om jeg vil merke stor forskjell i disse spillene; COD2, BF2 og Tomb Raider: Legend hvis jeg kjører 2x XFX 7900GT kort i SLi? (alle spillene på 1280x1024 oppløsning)

Har et Asus A8N-SLI Premium med med 2 PCI-e porter som hver av dem kjører på 8x hastighet i SLI modus, er det foresten mye bedre ytelse med 2 PCI-e porter som kjører på 16x i SLI modus enn 8x?

Mvh Risern ;)

Endret av Risern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okey rart vist pcn din lagger på, COD2, BF2 og Tomb Raider: Legend

for oss meg lagger ingen av de uten on BF2 med full grafikk men det ligger i at jeg bare har 1gb RAM.

Jeg har i FPS på spillene i snitt med selvsagt alt av grafisk på fult.

BF2: 68

COD2: 79

Tomb Raider: Legend: 58

CS: Source: 76.7 på den testen.

og jeg er fornøyd med det

Endret av Lucifer89
Lenke til kommentar

Skal også nevnes at jeg har en Samsung Syncmaster 940BF, altså en flatskjerm. Men det er 2 ms på den så burde ikke være noe problem...

Det kommer sånne små hakk hvis jeg drar musa over matta, bilde går litt fort og det virker som gpu eller skjerm sliter litt med å henge med..

Lenke til kommentar

Har du av Vertical synch for å få mer enn 60/75 FPS?

Da er "hakkene" du opplever sannsynligvis såkalt "tearing" som kommer av at skjermkortet oppdaterer den øverste delen av bildet raskere enn den nederste delen av skjermen klarer (skjermkortet pøser på med en ny bilderamme før skjermen er ferdig med å vise den første). Løsning? Lev med det eller skru på Vsynch og sett på trippelbuffering.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Okei, hvor slår jeg på Vsynch? :blush:

Edit: Fant det i kontrollpanelet nå, det står på programstyrt. Hva skal jeg sette det som? Og vil dette gjelde alle spill?

Edit2: Satt det på nå, får se om det er noe bedre ;)

Endret av Risern
Lenke til kommentar
Okei, hvor slår jeg på Vsynch? :blush:

Edit: Fant det i kontrollpanelet nå, det står på programstyrt. Hva skal jeg sette det som? Og vil dette gjelde alle spill?

Edit2: Satt det på nå, får se om det er noe bedre ;)

6435081[/snapback]

Sette du den på Always On, så gjelder det alle spill og programmer som bruker 3D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...