granhus Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 hei. jeg bygger htpc (nesten vifteløs). bare vifte i PSU og kabinett. så kom jeg til cpu kjøleren.. - åssen er støynivået på boxed kjøleren til AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939? - reguleres hastigheten automatisk etter behov? - vil jeg merke forskjell om jeg bytter? (fikk anbefalt Zalman CNPS7700-Cu, noen meninger om den?) noen vifte-anbefalinger som passer i Lian Li Desktop? Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har aldri hatt den, siden jeg har hørt den er crap. Bråker mye og kjøler lite, har jeg hørt. Ikke erfart selv. Men Zalman 7700-Cu har jeg montert nå, og den er fantastisk kjøler bra, og er så og si lydløs på laveste RPM. Den er fullt hørbar på maks turtall, men om du ikke klokker trenger du ikke stille det opp Lykke til. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har denne cpuen med boxed kjøler. Den fungerer strøkent. Er stillegående, og kjøler bra. Hvis jeg overklokker, bråker den selvfølgelig ved stor belastning. Den reguleres automatisk, så lenge du har stilt inn at den skal gjøre det i bios. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Til HTPC har du nok ikke noe valg, du må nesten bytte kjøler da boxed ikke er sårlig stille. Er ikke 100% sikker men tror den går på max hele tiden. Du trenger ikke noe så voldsomt som Zalman sin kjøler om du ikke har planer om overklokking. Arctic Cooling Silencer Ultra 64 TC gjør en ganske bra jobb, anbefaler deg å også bruke cool'n'quiet funksjonen i CPUen siden maskinen skal stå i stue. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Kvaliteten på boxed kjølerne varierer. Noen bråker, noen er stille. Men hvis du skal ha vifte på CPU og kabinett begynner ikke dette og ligne på et lydløst oppsett. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Kvaliteten på boxed kjølerne varierer. Noen bråker, noen er stille. Men hvis du skal ha vifte på CPU og kabinett begynner ikke dette og ligne på et lydløst oppsett. 6435304[/snapback] nokså lydløst håper jeg.. hovedkort og skjermkort er vifteløse. eneste som bråker er vel - 1stk 400gb samsung hdd - MIST, 500W, ATX 2.2 - Zalman CNPS7700-Cu CPU-Kjøler - og 2 valgfrie 60mm kabinett vifter i lian li boxen burde ikke bli no å erge seg over det.. eller? Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Lian Li-viftene kan bråke litt. Det er ikke snakk om mye, men når de andre komponentene er så stille, kan de bråke. Jeg erfarte dette i mitt Arctic-Cooling kabinett, der det fulgte med 2 relativt støyfrie vifter, men så snart jeg fikk skiftet ut kjøling på HK, CPU og GPU, ble viftene støyende. PSU'en vet jeg ikke så mye om, men det er mulig at den kan støye. Lenke til kommentar
granhus Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Lian Li-viftene kan bråke litt. Det er ikke snakk om mye, men når de andre komponentene er så stille, kan de bråke. Jeg erfarte dette i mitt Arctic-Cooling kabinett, der det fulgte med 2 relativt støyfrie vifter, men så snart jeg fikk skiftet ut kjøling på HK, CPU og GPU, ble viftene støyende. PSU'en vet jeg ikke så mye om, men det er mulig at den kan støye. 6437443[/snapback] ok! utfra noen tester ser det ut som MIST skal være nokså stille.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå