Martin-sama Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Beklager for feil i denne tråden, jeg kan nemlig nesten ikke se hva jeg skriver... Jeg har nettopp installert Far Cry, etter jeg gikk ut av det åpnet jeg Opera, så plutselig kom det brede kolonner med grønne striper nedove skjermen. Jeg restarte PC'en, men til ingen nytte... Skjermen er kjempe kornete, og somsagt er det fem 3-4 cm. brede kolonner med striper også. Så bildett er svært ødelagt.... Når jeg skrur på Pc'enm, og windows logoen kommer, så er det ingen svart bakgrunn, men masse små firkanter i forskjellige farger.... Hva i all verde kan dette være? er det skjermkortet, eller kan det være PSU'en, som lenge har vært altfor svak, som plutselig setter inn sitt farvel? Håper på umiddelbar hjelp.... Martin-sama Endret 5. juli 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) kan vær det ikke får nok strøm! alså skjermkortet ditt...hva strømforsyning - skjermkort har du? Endret 4. juli 2006 av Fredrik-datanerd Lenke til kommentar
SCV Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 på skjermen er det en knapp med bilde av en typisk magnet med kryss over, ellers har du en meny på skjermen og der er noe som heter degauss, test den. Den fjerner all magnetisme fra skjermen. Om dette funker så flytt alle høytalere og magneter bort fra skjermen! Alle CRT skjermer (sann stor skjerm) har slike knapper. Om du har LCD skjerm aner jeg ikke hva problemet er. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har en NEC LCD-skjerm, har nok ikke noe med magnetisme å gjøre, nå er problemet verre... Nå bruker jeg min gamle PC, fordi den andre vil ikke komme lenger enn til Windoes XP-logoen, så stopper den opp. Jeg har en Power man 250 W strømforsyning, ganske lite, har kjøpt meg ny som jeg får imorgen, håper det er problemet. Skjermkortet er et Radeon 9800 sapphire pro 128 MB. Kan det være PSU'en? MVH Frustrert Martin-sama Lenke til kommentar
SCV Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 kan vell kanskje vere PSU`en selv om jeg tviler.. Du kan jo alltids prøve og laste ned de nyeste skjermkort drivere og se om dette funker. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Men det skjedde helt plutselig, jeg prøvde å installere skjermkortdriveren på nytt, men ingenting skjedde... Forresten! Jeg fikk en feilmelding der det sto noe alla dette: Grafikkkortakseleratoren sender ikke beskjed til Grafikkdriveren. Det sto det i feilmeldingen! Jeg husker ikke detaljene... Tror jeg brude levere PC'en til rep kanskje, eller er det mulighet for at bytte av PSU hjelper? Martin-sama Lenke til kommentar
SCV Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 hmmm, merklig, du kan jo teste og sette skjermkortet i nye pcen til gamle pcen med mindre det er PCIE Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Det kan jeg gjøre, men jeg får ny PSU imorgen, da får jeg se hva som skjer! Hvis ikke det fungerer, må det jo være GPU'en, så da leverer jeg den til reperasjon.. Skikkelig dritt altså, skulle liksom på LAN til torsdag.... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 å ja.. Det er grafikkortet! Graphic Processing Unit = GPU! Hehe! Lenke til kommentar
Boosch Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hei, Jeg tror jeg har det samme problemet som deg, så gi en tilbakemelding hvis du får ordna det da? :-) Funky striper og ruter på skjermen. Av og til får jeg noen minutter med vanlig skjerm før den begynner å korne igjen. Er rimelig frustrert selv. Lykke til Lenke til kommentar
Schplatt Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Hvilke andre komponenter har du/dere? 250W psu, er ikke mye å hoppe i taket av hvis man har en godt utstyrt PC. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Jeg har levert PC'en! Den blir undersøkt nå, og jeg venter på telefon. Håper det er produksjonsfeil med skjermkortet, ikke noe med HK'et.. Nå har jeg ikke lenger 250 W, har byttet den ut, så ser PC'en slik ut: NortQ 400 W super silent 12-17 DB Asus A78NX-E Deluxe, Socket A AMD Athlon 2800+ pro Radeon 9800 sapphire pro 128MB 2 X 512 RAM En samsung DVD-leser og en Samsung Writemaster og Boosch, jeg sier ifra når jeg vet hva som er galt! Det var lite med 250 W, funker bedre nå, men nå er grafikkortet mest sannsynlig ødelagt, for se hva jeg skal gjøre med det! Martin-sama Endret 5. juli 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Problemet er løst, hehe...GPU satt ikke fast, jaja, driti ut av meg.... Men jeg er glad for at det ikke var mer alvorlig.. Takk for all hjelp!! MVH Martin-sama Lenke til kommentar
Boosch Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Problemet er løst, hehe...GPU satt ikke fast, jaja, driti ut av meg.... Men jeg er glad for at det ikke var mer alvorlig.. Takk for all hjelp!! MVH Martin-sama 6439554[/snapback] Så bra:-) Var det bare å sjekke at Grafikkortet sitter ordentlig fast i hovedkortet? Grattis! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Tenkte bare å si til Boosch, hvis du ikke har fikset problemet, så var det ikke bare at kortet satt løst i hos meg...Det var faktisk ødelagt.. Hvordan gikk det med deg? Martin-sama Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå