Gå til innhold

Brenne musikk med Nero...

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er feil postet så bare si i fra vist det er det.

Vist jeg har 100 mp3 filer jeg vil brenne men ikke alle er fra samme band osv, hvordan kontrolerer jeg hvilken rekkefølge musikke kommer på?

Skal jeg velge "make data cd"?

Noen som har tips?

Er ikke så inni dette.

Prøvde nettop (noe jeg sikkert skulle gjort før jeg postet denne tråden) og fikk ikke den rekkefølgen på sangene jeg ville ha.

Noen som kan hjelpe?

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du velger "data CD" så får du en CD med mp3 filer. Hvis du derimot ønsker en vanlig audio CD så får du en CD som kan spilles i ennhver CD spiller. Men det tar jo mye mer plass.

Rekkefølgen for audio CD bestemmes av filnavnet, f.eks alfabetisk. Så hvis man skal ha sangene i samme rekkefølge som på orginalCD'en så pleier man å bruke tracknummeret først i filnavnet.

Hvis du brenner en data CD (mp3 filer) så kan jo avspilleren sortere rekkefølgen selv, men igjen er det mest sannsynlig det blir alfabetisk.

Lenke til kommentar

Jepp. Vil sortere det alfabetisk ja. Det som du bør gjøre FØR du brenner ut sangene er at hvis du har Musikk fra samme artist og hele album, så bør du legge dem i samme mappe. Dette for å få bedre oversikt over filene.

En av de verste tingene jeg ser når det gjelder data er hvis folk har mange 1000 sanger på pc`en også har de ikke sortert musikken i mapper og etter artister. Da får jeg kløe. Eller om musikken er spredd over flere mapper/partisjoner, da får jeg kløe jeg ja.

Lenke til kommentar
Jepp. Vil sortere det alfabetisk ja. Det som du bør gjøre FØR du brenner ut sangene er at hvis du har Musikk fra samme artist og hele album, så bør du legge dem i samme mappe. Dette for å få bedre oversikt over filene.

En av de verste tingene jeg ser når det gjelder data er hvis folk har mange 1000 sanger på pc`en også har de ikke sortert musikken i mapper og etter artister. Da får jeg kløe. Eller om musikken er spredd over flere mapper/partisjoner, da får jeg kløe jeg ja.

6434225[/snapback]

Har fattet det da.

Men jeg har en diskman som kan spille mp3er men som ikke kan sette dem i den rekkefølgen jeg vil. Derfor lurte jeg på om det var en lur måte å få sangene i den rekkefølgen jeg vil med NERO eller kansje et annet program.

Før har jeg ikke brydd meg med det men jeg gjør det nå så derfor spør jeg.

Lenke til kommentar

Har du prøvd da? Nå har jeg ikke Discman liggende her selv, men har en Mp3 spiller og den klarer fint å spille av filer selv om de ligger i egne mapper og etter artister/album. Har aldri noe problemer med det selv iallefall.

Lenke til kommentar
Har du prøvd da? Nå har jeg ikke Discman liggende her selv, men har en Mp3 spiller og den klarer fint å spille av filer selv om de ligger i egne mapper og etter artister/album. Har aldri noe problemer med det selv iallefall.

6438219[/snapback]

Har prøvd ja, det er en gammel en det er ikke noen knapper for velging av mappe eller noe slik.

Lenke til kommentar

Hvis du forandrer filnavnet på sangene til 1, 2, 3 osv, så bør komme i den rekkefølgen. Om Nero kan gjøre det for deg vet jeg ikke. I nyere utgaver av Nero finnes det et eget alternativ for å brenne mp3-cder, kanskje det finnes noen ekstra muligher der.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Hvis du forandrer filnavnet på sangene til 1, 2, 3 osv, så bør komme i den rekkefølgen. Om Nero kan gjøre det for deg vet jeg ikke. I nyere utgaver av Nero finnes det et eget alternativ for å brenne mp3-cder, kanskje det finnes noen ekstra muligher der.

6440003[/snapback]

Ok takker for hjelpen, skal nok få det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...