Fulgu Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Trenger ett kjapt råd ang kamera til en 20 år gammel jente, til ferie og hverdagsbruk i klassen mellom 2000 og 2500. Kommer til å bli mye brukt i friluft, så et vanntett ett hadde ikke gjort noe, ellers bør det være smått, brukervennlig og kanskje litt stilig. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hva med Olympus Mju 700, leveres i forskjellige farger, og er vannavstøtende, samt at det er lite og kompakt med ganske bra bildekvalitet. http://www.olympus.no/consumer/29_mju_700.htm Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Ixus 60 eller Ixus 750. Typisk jentekamera som ser bra ut og i tilleg er bra. Er kanskje ikke de som tåler mest, men de tåler litt. Endret 4. juli 2006 av Litejk Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 første jeg tenker på er Canon Ixus 60 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hva med Sony DSC-W50? https://prisguiden.no/product.php?productId=41559 Husk at uansett hvilket kamera du velger så må du legge av penger til minnekort, forskjellige kameraer bruker forskjellig minne. Noen kameraer følger det med bæreveske, de fleste må du kjøpe det i tillegg. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Husk også at det er best å velge kamera med SD minne kort eller CF. De har høyere ytelse og er de billigste. Men memory stick(pro,duo,pro duo) er også bra alternativ. Denne minnetypen finner du bare på sony kamera. Mens Olympus og Fujifilm benytter XD minnekort teknologien. Denne er ganske dyr, og ikke så veldig bra mener, jeg. Hastigheten er ikke så bra og de er ALT for små :!: Jeg selv mener at SD er best til kompaktkamera. Størrelsen er liten nok, ikke for liten, og det er bra utvalg og bra ytelse. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Husk også at det er best å velge kamera med SD minne kort eller CF. De har høyere ytelse og er de billigste. Men memory stick(pro,duo,pro duo) er også bra alternativ. Denne minnetypen finner du bare på sony kamera. Mens Olympus og Fujifilm benytter XD minnekort teknologien. Denne er ganske dyr, og ikke så veldig bra mener, jeg. Hastigheten er ikke så bra og de er ALT for små :!: Jeg selv mener at SD er best til kompaktkamera. Størrelsen er liten nok, ikke for liten, og det er bra utvalg og bra ytelse. 6434801[/snapback] For det første, det er riktig at SD og CF er de billigste kortene, men jeg mener at det å velge kamera utifra minnekort typen ikke er særlig mye vits hvis man ikke allerede sitter med 20 gb med minnekort av en spesiell type. For det andre finnes det omtrent ikke kompakte kameraer som bruker CF lengre. For det tredje er xD kort absolutt like "bra" som alle de andre, men det stemmer at de kun brukes av Fuji og Olympus, og faktisk i ett og annet Kodak kamera. Størrelsen derimot er omtrent den samme som SD. Disse kortene finnes i forskjellige hastigheter også, feks xD type M og xD type H. For det fjerde brukes også Sony Memorystick Duo kortene i diverse SE telefoner og andre gadgets, og ikke kun kameraer. Endret 4. juli 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Synes ikke det med korttype er så viktig. De fleste bruker kun et stort minnekort i kompakten sin, så det blir ikke snakk om noen stor utgift uansett. Det beste er å sammenligne forskjellige alternativer med minnekort, når man ser på pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå