Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen 12V ATX plug på gammel PSU?

Anbefalte innlegg

Halloen,

Har kjøpt in noen deler til foreldrene mine sin pc, for å oppgradere den litt.

Var en eldgammel P3 450mhz, kjøpte Asrock 775V88+ hovedkort, 512MB Kingston RAM

og Intel D805 dual core. Problemet mitt nå er at jeg kun får svart skjerm, ingen signal i det hele tatt. Så kom jeg på at 12V ATX pluggen ikke var koblet til... men det ser ikke ut som den gamle PSU'en har 12V ATX plug!! Er det noe som kan gjøres her, eller må jeg kjøpe ny PSU også? Tenkte om det fantes en slags "mellomledd ledning" som kan kobles på på en måte...? Og ikke si jeg har kjøpt jalla deler... PC skal kun brukes til surfing, ingen spilling i det hele tatt. Takker :)

Hadde satt pris på et hurtig svar, da jeg river meg i håret når jeg ikke får til slike

tulle ting som dette :cry:

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den såkalte "Pentium 4 pluggen". Som du forteller har du oppgradert fra en P3, og er PSUen fra da maskinen også var ny, har den nok ikke denne pluggen. Mulig er power suplyet litt svakt i tillegg til det du kanskje har oppgradert til? Du må nok trå til med en ny PSU. Det koster ikke særlig mye, så det holder nok med et billig 350W power.

Lenke til kommentar

kan sikkert koble gul og svart fra dei andre kontaktene...men siden den hører til en gammel 450mhz er sikkert ikke strømmforsyninga kraftig nok til å starte opp dei nye delene.

kor mye watt er den på? det sier nok mye :)

Edit: en før meg :tease:

Endret av eizo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...