frakk2000 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er dette dyrt? (Hos verksted f.eks?) Er det mulig å gjøre dette selv? Er snakk om en 1,2 Nissan Micra. Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er dette dyrt? (Hos verksted f.eks?) Er det mulig å gjøre dette selv? Er snakk om en 1,2 Nissan Micra. 6432803[/snapback] Et kjapt søk på nettet : Toppakningen koster i underkant av 1000 kr, verkstedene tar ca. 700 kr timen, om det er mulig å gjøre dette selv ? Ja, dersom du har litt peiling, Haynes boka er god å ha - finnes den til Nissan Micra ?? Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Ja, har vel litt peiling Har bytta topp/sylinder på squatter, kan umulig være så mye vanskeligere ;D Det jeg i grunnen lurte på, er det snakk om mange timers rep på verksted? Er det noe mer som må gjøres? Plane topp? (jeg har lite peiling her så..) Lenke til kommentar
jallar8 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Regner med ett verksted tar ca en dags jobb på å skifte topp på den bilen.Men muligheten for at bilen har blitt varmkjørt er jo der, å da kan det fort hende at toppen har vridd seg eller sprukket.Men har jeg vært deg,ville jeg fått verkstedet til å levert inn toppen til sprekktest,der sjekker de også om toppen er plan.. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Kan jo være jeg kan hive ut motoren og skru den fra hverandre, og så kan jeg heller ta med toppen til et motoroverhalingsfirma i nærheten. Om det skulle være nødvendig. Lurer litt på om det er billigere med en ny motor egentlig Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Det pleier å være dyrt.... Jeg fikk gjort det for min Toyota Carina E, 92 modell diesel motor... Ble til sammen 13 000,- og toppen måtte også slipes..... Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Lurer litt på om det er billigere med en ny motor egentlig Det pleier å være dyrt.... Jeg fikk gjort det for min Toyota Carina E, 92 modell diesel motor... Ble til sammen 13 000,- og toppen måtte også slipes..... Til sammenligning koster en strøken motor hos skraphandler ofte mellom 2 og 5 tusen.. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Lurer litt på om det er billigere med en ny motor egentlig Det pleier å være dyrt.... Jeg fikk gjort det for min Toyota Carina E, 92 modell diesel motor... Ble til sammen 13 000,- og toppen måtte også slipes..... Til sammenligning koster en strøken motor hos skraphandler ofte mellom 2 og 5 tusen.. 6437772[/snapback] + arbeidet å sette den i da. Uansett, jeg har også en gåen topp, og de vil flå meg for 14000 for å fikse den, og jeg trenger ikke sliping engang, så jeg vet jeg blir lurt. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Lurer litt på om det er billigere med en ny motor egentlig Det pleier å være dyrt.... Jeg fikk gjort det for min Toyota Carina E, 92 modell diesel motor... Ble til sammen 13 000,- og toppen måtte også slipes..... Til sammenligning koster en strøken motor hos skraphandler ofte mellom 2 og 5 tusen.. 6437772[/snapback] + arbeidet å sette den i da. Uansett, jeg har også en gåen topp, og de vil flå meg for 14000 for å fikse den, og jeg trenger ikke sliping engang, så jeg vet jeg blir lurt. 6437823[/snapback] Si at du skal høre med onkelen din som er pensjonert mekaniker, angående prisen Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg