Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adsl-modem --> nextgentel

Anbefalte innlegg

en kamerat har adsl fra nextgentel. ftp funka ikke så han klarte å finne noe som het reset på modemet.. men nå funker ikke internett i det hele tatt med det modemet, og nextgentel svarer ikke:( noen som vet råd??

på forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sikkert det hullet, poenget er at det ikke funker i det hele tatt nå. veit ikke hva vi skal gjøre. har modemet fått andre verdier som ikke er aktivert hos nextgentel? ..når jeg fikk adsl fra tiscali tok det to dager før det funka fordi de mangla noen verdier nemlig. kanskje ngt-modemet har fått noen andre?

Lenke til kommentar

Heisan...

Hvis det er snakk om en Netopia-router så vet jeg hva som event. må gjøres.

Jeg tok en hardware-reset for noen uker siden (Binders i hullet på undersiden). Ble mye banning og prøving før jeg kom meg på nett igjen ja.... :wink:

Men jeg klarte det til slutt. Og siden jeg noterte meg hvordan det var så klarer jeg det vel neste gang også...

Men nå er jeg på jobb...skal sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Det som har skjedd er at dere har lykkes i å "resete" modemet... modemet blir levert ferdigprogramert med de instillinger som skal til for at dere skal kunne koble dere til nextgentels nett! når dere trykket på reset så sletta dere de innstillingene! dere må evt. høre med nextgentel om hvordan dere programmerer den igjen! dere trenger sikkert spess utsyr så sjangsen for at dere må sende den tilbake er forholdsvis stor!

Lenke til kommentar

Etter du har resatt routeren må du confe den slik at den klarer å kommunisere med NGT igjen, det gjøres slik: (gjelder netopia router!!!!)

1. Telnet 192.168.1.1 (bruk f.eks hyperterminal, eller skriv telnet i dos vinduet.)

Man skal i utgangspunktet komme rett inn i modemet uten brukernavn og passord. Dersom ikke:

logg inn med brukernavn admin og passord noway.

Nå kan det være lurt å ta reset to factory greiene, det finnes et eller annet sted på submenyene. Etter du har gjort det, går du inn med telnet igjen.

2.

Velg "EASY SET UP"

- Sett Data Link Encapsulation til PPP

- Sett Data Circuit VPI til 1

- Sett Data Circuit VCI til 32

TRYKK NEXT SCREEN

- Sett IP Addressing til Unumbered

- Sett Remote IP Address til 127.0.0.2

- Sett Remote IP Mask til 255.0.0.0

- Sett PPP Authentication til CHAP

- Sett Send Host Name: standard-netopia.no

- Sett Send secret: standard

TRYKK NEXT SCREEN

- Sett Ethernet IP Address til 10.0.0.1

- Sett 1st Client Address til 10.0.0.2

TRYKK NEXT SCREEN

- Sett Access Name = admin

- Sett Access Password = noway

TRYKK RESTART DEVICE

3. Forny ip-adressene med IPCONFIG /renew og logg inn på http://aktivering.nextgentel.no.

---------------------------

Så også at det var en som sleit med å få tatt imot/sendt ut filer, dette gjøres ved å åpne porter på routeren, ettersom mesteparten av gøyale porter er sperra for inkommende trafikk: (ugh, har ikke bruksanvisninga her, poster den når jeg kommer hjem)

[ Denne Melding var redigert av: exis på 2002-10-15 15:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...