Gå til innhold

Utviklingen til Halo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke si at det bilde av halo 3 er akkurat slik det vil bli seendes ut på xbox360, tror det når jeg får se det.

Uansett det som skal være sagt er at halo spillene er en av de største nyere titler på konsoll igjennom de sista åra etter min mening, og uansett hvordan grafikken blir så bryr jeg meg lite, historien og musikk i spillet er det som gir meg frysninger.

 

 

Edit: Men ja, man kan se at tingene forandrer seg helt klart :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Det som er litt interessant er jo forskjellen mellom Halo 1 og Halo 2 som begge kom på Xbox1.

Så forestiller vi oss spranget fra Halo 3, og potensialet for ytterligere forbedring til et hypotetisk Halo 4.

 

(Vet at det mest sannsynlig er snakk om en triologi, men prøver å understreke framgangen innenfor samme konsoll over tid)

Lenke til kommentar
Det som er litt interessant er jo forskjellen mellom Halo 1 og Halo 2 som begge kom på Xbox1.

Så forestiller vi oss spranget fra Halo 3, og potensialet for ytterligere forbedring til et hypotetisk Halo 4.

 

(Vet at det mest sannsynlig er snakk om en triologi, men prøver å understreke framgangen innenfor samme konsoll over tid)

6433582[/snapback]

 

Ja, det er helt sykt hvor stor forskjell det er grafikkmessig på HALO1 og 2!

 

Spiller man HALO1 etter å ha spilt HALO2 ser alt veldig utvasket, blasst og udetaljert ut.

Det eneste HALO1 skal ha credits for er bra bumpmaps og detailed textures. Detailed textures er egentlig litt merkelig undervurdert syntest jeg... f.eks er alt på HALO spillene veldig klart og detaljert når man ser nærme på det... ikke engang Source motoren har jo det :dontgetit:

Lenke til kommentar

Må bare få lagt til denne fordi den er bare helt konge! Til info så er det enkelte som hevder man ser svakt igjennom visiren til MC i dette bilde. Kan skimte ett øye og ett arr? Jaja.. tror nå ikke helt på det..

 

wallpaper11jn.jpg

Endret av Ingenting
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Dere får rette meg hvis jeg tar feil, men jeg regner med at de Halo 3 bildene vi har fått så langt er det helt sikkert finpusset en del på. Slik er det alltid.. Men det vil forhåpentligvis ikke bli så alt for langt unna (håper jeg). Det ser iallefall veldig pent ut :)

Lenke til kommentar
Bildene vi har sett til nå stammer vel utelukkende fra annonseringsfilmen fra E3, som benytter seg av samme grafikkmotoren. Så eventuelle forskjeller blir nok ikke så utrolig store mellom hva vi ser her og hva vi får forhåpentlivis.

6436268[/snapback]

Vel. Det er dette med filmer laget med grafikkmotoren og hva grafikkmotoren faktisk greier å kjøre live. Det er jo dette folk pleier å vingle litt i. Alle disse annonseringsfilmene til store spill som kommer som er er laget med grafikkmotoren bla bla bla. Eller alle disse spillene som kjører på grafikkmotoren bla bla bla. For det er jo faktisk en forskjell på at et spill er blitt laget i grafikkmotoren og at filmen ble kjørt live på grafikkmotoren.

 

For det er jo mulig å bruke grafikkmotoren til å rendre en film som gjerne kan ta en stund. Men man kan også sette opp et scenario hvor en figur i en spillmotor gjør de og de tingene, og at man dermed får en trailer ut av det. KAnskje noget dårlig forklart, mend ere skjønner sikkert.

 

Derfor må man ikke alltid falle av stolen i begeistring når en film som kjører på grafikkmotoren blir lansert. De kan ofte være relativt pyntet på, og resultatet kan bli en del dårligere enn det man først trodde. Nå sier jeg ikke dette fordi jeg bestemt påstår at Halo 3 traileren var redret på forhånd, men fordi det kan være at så har skjedd. Men for all del. Om grafikken faktisk blir så god er jo dette helt sykt og ville være svært revolusjonerende.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

In-engine og in-game er to vidt forskjelliger ting. MGS spilla f.eks. Disse har alltid sett utrolig bra ut når mellomsekvensene kjører, silkeglatt animering og detaljerte karakterer. Noe vis ist såg i MGS4 på PS3. Men det ser jo strax litt annerledes ut når man spiller.

 

Eg føler vi har sett for lite til Halo3, og det lille vi har sett er jo scriptet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Må bare få lagt til denne fordi den er bare helt konge! Til info så er det enkelte som hevder man ser svakt igjennom visiren til MC i dette bilde. Kan skimte ett øye og ett arr? Jaja.. tror nå ikke helt på det..

6435210[/snapback]

Det man ser i visiret til Master Chief på dette bildet er refleksjon av romskipet som svever over hodet hans.
Lenke til kommentar

kan hende det. Men som ikke sagt tidligere har Bungie vert et av verdens selskaper som har holdt best på nyheter og hemmeligheter. Da vet jo alle at det er snakk om Halo 3 men ingen var sikre. Ja, regninga (bill) hadde sagt det men det var ikke nokk.. de kunne gått konk eller hva som helst.

Det jeg vil frem til er at etter alle cortana letters og alle sjulte spor fra tidligere vet vi at Bungie liker å "leke" med fansa som leker med.

Det er garantert noe som liggere sjult i traileren og bildene.. det kan jeg banne på ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Man ser stor forskjell ifra Halo:CE til Halo 2. Og igjen til Halo 3.

 

Så jeg konkluderer med at utviklingen er bra!

 

Birger :)

6436804[/snapback]

 

Er enig i det. Selv om både Halo 1 og 2 var til xbox 1 så var det rimelig stor forskjell i grafikk, så man har langt ifra sett det beste til 360 enda :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...