Boosch Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei, Når jeg forsøker å starte opp PC'n får jeg følgende bluescreen før windows får boota. Unmountable_boot_volume. Jeg har forsøkt å boote fra windows xp cd, men da begynner den kun å installere windows på nytt. Dette er vel ikke lurt uten å formatere harddisk først? Problemet oppsto etter at jeg hadde installert nye drivere til mitt skjermkort. Kan dette være årsaken? Jeg har såpass lite peiling på dette, så det er vanskelig å formulere spørsmål. Dersom noen har vært borti noe lignende tar jeg veldig gjerne imot tips. Tusen takk:-) Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei,Når jeg forsøker å starte opp PC'n får jeg følgende bluescreen før windows får boota. Unmountable_boot_volume. Jeg har forsøkt å boote fra windows xp cd, men da begynner den kun å installere windows på nytt. Dette er vel ikke lurt uten å formatere harddisk først? Problemet oppsto etter at jeg hadde installert nye drivere til mitt skjermkort. Kan dette være årsaken? Jeg har såpass lite peiling på dette, så det er vanskelig å formulere spørsmål. Dersom noen har vært borti noe lignende tar jeg veldig gjerne imot tips. Tusen takk:-) 6432702[/snapback] Ja, årsaken kan være de nye driverne. Start pc-en i "sikker" modus. Fungerer det kan du prøve å avinstallere driverne. Lenke til kommentar
Boosch Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Hei,Når jeg forsøker å starte opp PC'n får jeg følgende bluescreen før windows får boota. Unmountable_boot_volume. Jeg har forsøkt å boote fra windows xp cd, men da begynner den kun å installere windows på nytt. Dette er vel ikke lurt uten å formatere harddisk først? Problemet oppsto etter at jeg hadde installert nye drivere til mitt skjermkort. Kan dette være årsaken? Jeg har såpass lite peiling på dette, så det er vanskelig å formulere spørsmål. Dersom noen har vært borti noe lignende tar jeg veldig gjerne imot tips. Tusen takk:-) 6432702[/snapback] Ja, årsaken kan være de nye driverne. Start pc-en i "sikker" modus. Fungerer det kan du prøve å avinstallere driverne. 6432841[/snapback] Hei og takk for svar! Ved oppstart i safemode blir jeg også sparka til bluescreen. Dessverre! Tusen takk iallefall:-) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Har fikset en slik feil med chkdsk /r i Recovery Console. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;555302 Lenke til kommentar
Boosch Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Har fikset en slik feil med chkdsk /r i Recovery Console.http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;555302 6433253[/snapback] Takk for svar:-) Jeg skal prøve dette når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
T homas Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 er det ingen annen måte? Har lånt xp-cden av en venn og han er på ferie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 er det ingen annen måte?Har lånt xp-cden av en venn og han er på ferie 6433511[/snapback] Betyr det at du ikke har CD? I så fall kan du jo laste ned installsjonsprogrammet på floppy. http://support.microsoft.com/?kbid=310994 Lenke til kommentar
T homas Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 har ikke floppy men leste et stad at jeg kunne bruke ultimatebootcd stemmer dettte? Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Ultimate Boot cd..kjenner ikke alt som følger med dette, men et overraskende omfattende og bra verktøy for problemsøk! Egentlig nettop blitt klar over det Bare å laste ned image og brenne ut på cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå