Gå til innhold

kan noen fortelle meg litt om "EVE-Online",et MMOG

Anbefalte innlegg

Kom plutselig over detta spillet..

www.eve-online.com

Jeg har lest litt om det, virker kult, men er det noen her som faktisk har spilt dette.. Kult? Underholdene? Avhengighetsdannende?

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et bra MMO spill med et svært bra "community". Må også si at jeg er svært imponert over utviklerne.

Det er absolutt et bra spill, men kan kanskje defineres som "hardcore". Man kan miste ukers innsats hvis man er uheldig (spesielt i starten). Man må også kunne se arbeidet sitt fra et litt større perspektiv. Det blir ikke morsomt å hakke gråkornete asteroider for mineraler hvis du ikke har en plan for hva du kan gjøre med dem.

EDIT: Du kan lese en gammel omtale fra gamer.no herifra, men denne blir ikke helt presenterbart for hvordan det er idag. Selv om konseptet er det samme, så er spillet idag helt forskjellig iforhold til hva det var når det ble sluppet. Ser blant annet at endel problemer som gamer.no har satt pekepinn på i omtalen er rettet/løst idag.

Tror du skal ha mulighet til å laste ned en 30dagers prøveversjon fra nettsiden dems. Du har derfor egentlig ingenting å tape :)

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Høres fint ut...

Jeg har spil WoW opp til noen uker siden, da slutte jeg siden jeg var nødt til å spille så mye for å komme noen vei..

Er dette noe av det samme, spiller man mest Solo? Er jeg nødt til å spille hver dag for å få noe ut av det?

Hva koster det i mnd'en? (I norske kroner altså)

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Eve har et fint 'trenings' system. Du setter charen din til å trene en skill, og så vil den skillen trenes uansett om du er pålogget eller ikke (genialt å trene lange skills i ferie etc)

Det man gjør online er å samle resursser, erfaringer, rykte og venner.

Du kan spille solo eller sammen med andre. Det er også, som i wow, 'guilds' du kan være med i.

Spiller du Eve kan du som regel gjøre andre ting samtidig. Feks du sitter med unger/lekser/jobb/etc.. Da kan du sette skipet dit på autopilot og trade litt. 5 min på PC med konfigurasjon av rute og slik, 15 min til det du skal gjøre etc :)

Lenke til kommentar
Høres fint ut...

Jeg har spil WoW opp til noen uker siden, da slutte jeg siden jeg var nødt til å spille så mye for å komme noen vei..

Er dette noe av det samme, spiller man mest Solo? Er jeg nødt til å spille hver dag for å få noe ut av det?

Hva koster det i mnd'en? (I norske kroner altså)

6432874[/snapback]

Disclaimer: No offence meant by postin this thread.

Om du synes det var tregt å avansere i WoW, som er det simpleste og raskeste spillet å grinde seg opp på (om en ikke tar med Guild Wars, der du når level cap tidlig i spillet), tror jeg kanskje ikke Eve eller MMO's generelt er sjangeren for deg.

Dette er min personlige erfaring med mer enn en håndfull MMO's bak meg.

Lenke til kommentar
nei nei, syntes ikke det var treigt, men jeg måtte dedikere så mye av tiden min til å få items... Var i End game Guild i et år...

6433389[/snapback]

Ok, beklager jeg misforstod ;)

Joda, Eve er et utmerket spill.

Krever en del tålmodighet i begynnelsen til du begynner å få opp skills, men da begynner det å åpenbare seg :yes:

Du sluttet med WoW av samme grunn som meg stort sett, bare jeg brukte under 2 måneder på å finne ut at dette gadd jeg ikke :p

Kan forøvrig nevne at communities stort sett er modnere og triveligere enn i WoW.

Lenke til kommentar

Liker spillet meget godt. Fra dag en så ble jeg fullstendig betatt av det på alle måter og jeg synes fremdeles det er helt topp.

Spillet har en oppbygning, grafikk, kompleksitet og interface som passer meg perfekt. Nå har det vært en del diskusjon angående skillsystemet både på eve-online og her på forumet, men personlig så mener jeg det er helt fint slik som i dag.

Foreslår at du prøver noen dager (gratis) og ser åssen de går. Nå skal det sies at det kan være en temmelig bratt lærekurve, men følg tutorialen og spør i rookie-kanalen.

Happy gaming

Lenke til kommentar

EVE er et ganske kult og dypt spill når man først har kommet seg forbi tutorialen. Men på den annen side svikter det nye spillere så grasalt ved å ha en sinnsykt bratt læringskurve og innføring av obligatoriske tidstrente skills der man må bruke en hel måned bare for å starte på en ny character (learning)....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...