vegge Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Halla, har opplevd mange problemer med familie-PC-en jeg har fikset litt på. Håper dere kan hjelpe meg med dette; Under oppstart av maskinen går tellinga av rammen siiinssykt treigt. Før har alltid de 384MB-ene sust av gårde, men nå sinker det oppstarten av maskinen veldig. Ikke nok med at det går treigt, men den begynner på nytt igjen mange ganger før det til slutt går, og maskinen booter opp. Hvorfor oppfører Memory testen seg sånn? Noen tips? Har prøvd med en og en rambrikke. 128MB pc100 SD-ram, 256MB pc133 bakoverkompatibel SD-ram.. ingenting har noe å si. Har oppgradert biosen, men ingen av de mange jeg har prøvd fikser dette. Vurderer å teste med standardbiosen, men har liten tro på at det har noen hensikt. Så kom igjen, jeg hadde satt pris på noen gode tips. Det er jo bare å trykke ESC for å skippe testen, men litt kjedelig å gjøre dette hver gang maskinen skal starte. PS. Intel PIII 600MHz Asus P2B 128MB pc100 SD-ram 256MB pc133 SD-ram (bakoverkompatibel, har alltid funket før) Kan forresten ikke huske om denne memtesten slo feil etter bytte av bios, eller om det var etter at den nye WD 120GB 8MB ble satt inn.. Det skal vel uansett ikke ha noe å si, memory testen kommer før harddiskene blir "aktivert". Hmm. _________________ The Devil’s Own Corporate Edition Noen som vil ha ei sølvfarget plexidør? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-10-15 14:07 ] Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Skru på Quick Power On Self Test hvis du har det valget i BIOS'en. Da skulle de løse saken tenker jeg. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Ok, skal prøve, men hva betyr det egentlig? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quick Power On Self Test -> at du ikke tar en nøye test, men en kjapp en :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2002 Tusen takk! Spesielt til Smirnoff og et lite :smile: til blackbrrd også. Dette var herlig! Nå teller maskinen ram på 2 sekund. Problemet var at etter en biosupdate så nullstilte jeg alle biosinnstillingene, men fikk jo aldri satt alt tilbake igjen. Hadde også et problem med skurring i lyden i Windows, dette viste seg også å være et biosproblem. Men alt er bra nå! Lenge leve Internett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå