Gå til innhold

Skjermen blinker + artifacts?(skjermkort)

Anbefalte innlegg

Jeg har da altså problemer med skjermkortet mitt, et POV 6800GT.

Først trodde jeg det var skjermen, men etter å ha testet et annet skjermkort så fant jeg ut at det ikke var det.

Det var litt støv i vifta på skjermkortet, så kan problemet være at det har overopphetet? Vil det kunne oppføre seg på denne måten da? Opplevde små artifacts for 1 uke siden, men da gikk de bort av seg selv. Har fjernet støv og lagt på artic silver nå, men det hjalp ikke stort.

Byebye 6800GT? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en pipeline er defekt. Last ned Riva Tuner fra guru3d.com og prøv å deaktivere/aktivere (noe arbeide innebærer her i å finne den defekte pipen). Når du har funnet riktig så lar du den være deaktivert. Bedre med et kort som noenlunde fungerer enn ikke noe kort i det hele tatt.

Pokker det ble uoversiktlig-- håper du skjønner alikevel!

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide

Denne guiden er fin!

En ting også. For mye kjølepasta er ikke bra!

Ciao

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Det var ikke det tror jeg. Eller det kan forsåvidt være det, men problemet er at jeg ikke kommer meg inn i Windows når jeg har det skjermkortet i. Har onboard skjermkort, men det funker ikke sammen med agp-kortet. Kom meg inn i Windows en gang med agp-kortet, men da funket ikke nettverkskortet. Sjekket IRQ og det skulle ikke være noen problem der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...