Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til den trådløse routeren

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at jeg finner routeren, men får ikke koblet til. Dette til tross for at jeg prøver å kjøre usikret nettverk. Jeg får tilgang til routeren via kabel slik at jeg kan gjøre de endringer som trengs. Er rimelig "grønn" på slike ting, men ønsker å lære. Spørsmålet mitt blir gjerne; hva er det mest sentrale/basic som må gjøres for å få kontakt?

Håper noen har et og annet tips.....

hagobart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk nettverksinstillingene dine for det trådløse kortet. Mottar du dynamisk ip adresse ?

6432699[/snapback]

Ja jeg har CanalDigital abo så jeg har dynamisk IP. Det som skjer er at jeg finner nettverket, men når jeg trykker "koble til" kommer et nytt vindu med den kjente tilkoblingsfasen opp....etter dette skjer det ingenting. Vinduet blir stående og søylen for tilkobling står og durer fram og tilbake. Ingenting annet skjer. Har prøvd 3 forskjellige maskiner (hvor alle til vanlig fungerer mot trådløst nettverk)mot samme routeren, så det er derfor nærliggende å tro at routeren ikke er korrekt satt opp eller rett og slett ødelagt. Det er en BELKIN F5D72314.

Finnes det ingen god oppskrift for hva som minst må være på plass for at en skal kunne få routeren opp å gå. Da tenker jeg basic og ikke alle mulige security eller broer å hva det nå enn måtte være....

hagobart

Lenke til kommentar

For å ta det hele ganske enkelt. Jeg har full tilgang til routersetupen. Selve switch/router-biten fungerer hvis jeg bruker patchkabler mellom modem-->router-->pc. Problemet er når jeg ikke har noen kabler mellom pc og router. Jeg bruker windows' egne trådløse tilkoblingssoftware og trykker "koble til". Videre skjer det ingenting. Det popper riktignok opp et vindu som skal vise at du er i ferd med å koble til, men det skjer altså ingen tilkobling. Når føler jeg at routeren snart er på tur ut av vinduet. :innocent: I og med at den er trådløs vil den nok treffe bakken nokså hardt! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...