Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Nå har det verste skjedd med pcen min. Den startar ikkje :(

I dag tidelig skulle eg starte pcen. Den gikk på, men det kom aldri noko bilde på skjermen.

Har opplevd dette før, men da gikk den på til slutt.

Prøvde å resete biosen, men dett gikk ikkje. Har prøvd å starte utan minnebrikker, skjermkort og CPU, men pcen lager ingen pipelyder.

Startar utan kjøling på cpu, og når eg tar på cpuen, kjenner eg varmen den lagar.

Derfor trur eg hovedkortet mitt er defekt...

Hadde overklokka CPUen til 3.44 GHz @ 1.5V, minnebrikkene 860 MHz @ 2.3V NB + 0.25V og FSB Voltage + 0.2V

Pcen har blitt stresstesta i +9 timer, utan feil

CPU: Intel E6400

Hovedkort: Gigabyte P965 DS4

Minnebrikker: Corsair DHX XMS2-6400 Dominator 2 GB

PSU: Mist 500W

Forslag på kva eg kan prøve på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bobby1: Unnskyld meg, men hvorfor f*** prøver du å starte uten kjøling på cpuen?? :wallbash: Altså helt bar cpu, uten kjøler?

Hvis det ikke kommer noen feilmeldinger i form av lyd eller indikasjon fra LED-lys på hovedkortet, så får du vel bare begynne å feilsøke. Prøv med andre deler om du har det tilgjengelig. F.eks PSU går jo kjapt å bytte uten mye styr... :hmm: Men kan jo være som du sier - hovedkortet.

Lenke til kommentar

Boobby1: du må ha grafikkort og RAM innstallert for å starte en pc.

Gjør som skylinepower foreslår; tar ut batteriet og reset cmos (jumper).

Klarer du fortsatt ikke å boote er det nok sannsyligvis HK som er defekt. (Imotsatt fall er du den første som har klart å ødelegge en c2d !)

mvh r.-

Lenke til kommentar

Når du trakk ut batteriet ... du trakk vell ut stømforsyningen og ja ? ...

Og få lada den ut ved og belaste den ?

Viss ikke så ligger jo det 5v på hk ... :p

-Djgunnah

( vet at det er et dumt spørsmål men for sikkerhets skyld spurte jeg :p)

Lenke til kommentar

...hehe,aspstein....men hadde ikke du tørris,eller tar jeg feil....

Forresten så syntes jeg du kan ta fram et AB9 kort å slå meg med :D

Har testa i 10min med P5B E Plus nå :dribble: ......i morra blir det ny PB på E6300 min,må prøve å få tak i no ram som klarer 1200mhz+ :dribble:

Lenke til kommentar

@bobby1....aldri,aldri start pcn din uten at det sitter en montert cpukjøler med pasta,det er ikke så lurt,du ødelegger sannsynligvis den cpun meget raskt. IKKE ta noen sjangser på det. Hvis du ikke er pckyndig er det ikke feil å overlate problemet ditt til andre som kan og har peil. Det er dumt å ødelegge hw for tusenvis av kroner pga. uvitenhet.

Bare et godt råd. ;)

Lenke til kommentar

Ghost: du har rett i at den trenger lite strømm, kjører den nå @ 3,2 ghz med 1,2875.

Og har kjørt den på stock med 0.67V (det laveste jeg fik satt den i bios)

7652405[/snapback]

Må nesten gråte noen tårer !!

Jeg har Uke 29B og den er volt sulten som bare det :mad:

7652426[/snapback]

Har L629B282 E6400.Den er 9 timer Orthos stabil 401x8- 1.225v i bios med standard kjøler.Har Asus P5B Deluxe.Gadd ikke prime lenger.Ikke alle 29B krever like mye spenning :)

Lenke til kommentar
...hehe,aspstein....men hadde ikke du tørris,eller tar jeg feil....

Forresten så syntes jeg du kan ta fram et AB9 kort å slå meg med :D

Har testa i 10min med P5B E Plus nå :dribble: ......i morra blir det ny PB på E6300 min,må prøve å få tak i no ram som klarer 1200mhz+ :dribble:

7653198[/snapback]

Jo var tørris den screenen der ja. Men den gjorde vel 3,7 på luft mener jeg, det var med en kjerne og laaangt ifra stabilt. Var hket som stoppet meg desverre.

Først stoppet den jo på 513fsb uansett hva jeg gjorde. Men da jeg bootet på 513fsb og bare justerte opp til 530 og trykket enter i windows gikk det. Virker som om det var en liten fsb sperre der ja. Prøvde å justere opp til 550 når jeg kjørte tørris men det hjalp fint lite gitt :p

Lenke til kommentar
Har L629B282 E6400.Den er 9 timer Orthos stabil 401x8- 1.225v i bios med standard kjøler.Har Asus P5B Deluxe.Gadd ikke prime lenger.Ikke alle 29B krever like mye spenning  :)

7653270[/snapback]

Min E6400, vet ikke hvilken uke, men den kjører stabilt 400x8 på 1.2875v men når jeg kjører den på 425x8 trenger den 1.45v for å kjøre stabilt(nesten). Det er ganske drastisk økning av vCore på lite FSB. :no:

Forresten noen som vet hva jeg kan gjøre for at alt ikke skal låse seg på 425x8. Alt virker helt stabilt, helt til det bare låser seg totalt noen ganger. Har prøvd med MCP spenning på 1.650v men det hjelper ikke. Må ha 1.600v for at alt skal være stabilt ellers på 425FSB.

Min er en L629B og er volt sulten over 400x8.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Har L629B282 E6400.Den er 9 timer Orthos stabil 401x8- 1.225v i bios med standard kjøler.Har Asus P5B Deluxe.Gadd ikke prime lenger.Ikke alle 29B krever like mye spenning  :)

7653270[/snapback]

Vel etter som det jeg har hørt så er uke 28 og nedover lite strlm gjerige og uke 30 og oppover er veldig strøm gjerige og uke 29 er det bob bob med noen er heldige noen er uheldige !

Lenke til kommentar
Du er sikker på at det ikke er hovedkortet eller ramen som stopper deg da? 425fsb begynner jo å stresse det evga kortet ditt :p

7655511[/snapback]

Minnet er stabilt på 1133Mhz og 2.3v. Minnet ligger ikke på mere enn 1105Mhz på 2.3v ved 425FSB.

Minnet er da utelukket. Det er flere spenninger å stille på, det er SPP, SPP-MCP, MCP, og AUX som jeg kan stille på, men vet ikke hvem av dem jeg skal stille på for å få dette til å kjøre stabilt. Virker som om det er HK som stopper iogmed at det kjører stabilt, og plutselig låser seg helt.

Edit: Leif.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...