Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det ikke krasjer er det jo ikke farlig :)

Edit: Du må jo ikke kjøre 10 timer, men hvis du gjør det, så vet du at det er relativt stabilt vertfall! Kjører selv bare 8.

7594240[/snapback]

driver å kjører nå, stått på i 8min nå, den ligger på 83c, den går ikke opp mer men er på nippet til å gå ned til 82c... er det for mye?

Turte ikke å ha den på så høy temp.. stoppet etter 15min og den lå fortsatt på 83c, har bare stock vifte da :p det har vel mye å si?

Endret av Gramex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
De fleste kjører vel rundt 10 timer. Hvis temp er for høy så krasjer programmet :)

7594218[/snapback]

"De fleste".. :)

Da sikter du nok til "puristene" blant oss.

Hvor lenge du skal kjøre Orthos er opp til ens egen "samvittighet".. eller tålmodighet.

Og:

Dersom du *ikke* har hk/system sittende på en pappeske i vinduskarmen (med åpent vindu og -20 ute), men i ett trangt kabinett med +50 grader så sier det seg selv at det er store forskjeller på hvor mye VCore/hvor langt man kan klokke *og* ha stabilt system.

De av dere som driver med stresstesting med Orthos på 80+ bør kanskje vurdere å sørge for bedre kjøling før det diskuteres hvor lenge man skal kjøre Orthos.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal kjøpe meg en Big Typhoon.. er ikke det en av de beste kjølerne med luft? :hmm:

7594875[/snapback]

En av de beste ja, men Noctua og Scythe NINJA har kommet best ut i hw.nos tester, i hvert fall. Selv er jeg langt i fra imponert over Byg Typhoon.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
De fleste kjører vel rundt 10 timer. Hvis temp er for høy så krasjer programmet :)

7594218[/snapback]

Hvor lenge du skal kjøre Orthos er opp til ens egen "samvittighet".. eller tålmodighet.

Hva er en purist? Hvor lenge kjører du da, TL1000S?

Dersom du *ikke* har hk/system sittende på en pappeske i vinduskarmen (med åpent vindu og -20 ute), men i ett trangt kabinett med +50 grader så sier det seg selv at det er store forskjeller på hvor mye VCore/hvor langt man kan klokke *og* ha stabilt system.

De av dere som driver med stresstesting med Orthos på 80+ bør kanskje vurdere å sørge for bedre kjøling før det diskuteres hvor lenge man skal kjøre Orthos.

7594362[/snapback]

Var dette et svar til meg?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7594218[/snapback]

Hva er en purist? Hvor lenge kjører du da, TL1000S?

7594362[/snapback]

Var dette et svar til meg?

7595100[/snapback]

a) Ikke lenge.. når jeg leter etter max. "stabil" klokk (gitt oppsett... på pappeske på gulvet./ .. i ett trangt kabinett). Men jeg har kjørt Prime/Orthos i 12-24 timer.. når det var "interessant"..

b) Ikke la deg/dere lure av "du-formen".. Det var ett generelt utsagn..og jeg bruker det i mange innlegg uten at det er rettet til en person. (det ser så "rart" ut å skrive.. "Man".. "en"..osv)

:-)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg skal kjøpe meg en Big Typhoon.. er ikke det en av de beste kjølerne med luft? :hmm:

7594875[/snapback]

Den kjøer kansje ikke best, det er nok noen som får cpu noen få grader kaldere, men tyhpoon blåser luft ned på hovedkortet og kjøler alle kjøeribbene som er plassert tundt sokkelen.

Lenke til kommentar

en stund etter at jeg hadde clocka(noen timer) den opp til 3ghz kom det blåskjerm.. vet at det betyr at jeg har for lite volt eller noe, men volten stod på 1.475, det skal vel være nok for den hastigheten...har sett andre her som har får den lett opp i 3.5Ghz med ca. 1.3 Vcore

Endret av Gramex
Lenke til kommentar

7594875[/snapback]

Den kjøer kansje ikke best, det er nok noen som får cpu noen få grader kaldere, men tyhpoon blåser luft ned på hovedkortet og kjøler alle kjøeribbene som er plassert tundt sokkelen.

7595544[/snapback]

Hvordan kjøler tror du kan være best og kjøpe da? for å kjøle ned mest mulig :hmm:

Lenke til kommentar
Dei største heatpipe kjølerane med 120 mm delta vifte :)

7595809[/snapback]

Haha, Deltavifte ja. Jetfly.

7595897[/snapback]

Bråker deltavifter mye?

EDIT: hehehehe er det denne HER dere mener eller :!:

7595906[/snapback]

Jepp ;) Her har du en video:

http://home.no/exdeath/video/DeltaComparison.avi

7595980[/snapback]

Nei, det er feil. den i videoen er 80mm vifte. Den som han linker til er 120 mm, dvs. den er ENDA kraftigere :D

for ei syk vifte!!  :scared:

7596011[/snapback]

Den er mer enn syk nok til at du vil kjøpe den bare for å prøve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...