Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Er det kingston hyper x ram du har? PC6000. Jeg har samme da og har kjørt de oppe i 1000mhz 5-5-5-15.

Kjører de nå på 428mhz 5-5-5-15 2.0v.

Kjører du ramen 1:1 med prosessor da?

7590466[/snapback]

Kingston HyperX PC6000 2x1GB kjøres nå på 900MHz med 2,0v

Prøvde meg på 460 FSB maskina Bootet, men fikk ikke lastet WinXP, det kan jo være hva som helst spør du meg.. Tror jeg nøyer meg med 3148MHz.

men .. kan jo alltids sette timings 5-5-5-12 .... men hvilke settings for de kommende instillingene?

oc_cpuz_memset_450.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er hk som stopper deg så prøv å øke southbridge spenninga. Hvis det er cpu så er vel å øke vcore samt bedre kjøling eneste løsningene?

aspstein: Ja, P5B Dlx ja. Snedige greier :hmm: Var jo helt håpløst å klokke når det var sånn!

7589938[/snapback]

Huff ja kan være veldig frustrerende med slike feil. Men på mitt kort funker det fint når jeg har bootet, da sviver den som bare det.

Har du demontert og sett etter kondens også?

Lenke til kommentar
Ossen kjøler har du da?

Jeg har TT Sonic Tower, den er vifteløs, men jeg har satt en 120mm på 1000rpm rett i nærheten... (For dem som har Lian-Li Scand så er det på kabinettveggen rett over bakpanelet).

Jeg ville ikke kjøpt TT Sonic Tower en gang til for overklokking ... i denne tråden på annet forum er Scythe Ninja/Infinity den de fleste har... Dessuten er montering av kjøleren et lite helvete (på 775 i allefall). Ville kanskje kjøpt den for å få et lydløst system.

7590334[/snapback]

Ser ut som at de fleste med E6400 må gi 1.3v til cpu,for å klare 3.2 ghz stabilt på det forumet du linket til.Jeg kjørte 9 timer orthos i natt med cpu 3.2ghz på 1.225v satt i bios,med standard kjøler,men i cpuz viste det 1.18v.Kjørte 2x512 Geil minnet på 5-5-5-15.Skal få de ned i strammere timings nå,og teste litt til.

Har Forresten Asus P5B Deluxe.

Er moro dette her.Er litt usikker på endel innstillinger og slikt,men får prøve meg fram.Er mitt første Intel system.Det ser nok ut som jeg må få igang vannkjølinga på dette her :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

leifeinar:Hva ligger temperaturen på under load da?

Jeg bruker intel tat,Probe,speedfan eller Core temp,og de viser det samme.Load så er kjernene på 52-53 grader og cpu ca 56.Mulig sensorene er totalt på jordet.Jeg bruker bios 0711.Mulig det er ville avlesninger i den.

Jeg lappet cpuen før jeg monterte den.Den var enormt konkav.

Edit:Prøvde meg på 3.3ghz 1.225v nå,men fikk error etter 7min :(

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
er det noe klokke programm som funker på ASUS P5B? er drit lei av og restarte hele tida. ut og inn av bios

7591513[/snapback]

clockgen og setfsb funker jo da.

7591793[/snapback]

får det ikke til og funke har prøvd alle PLL som er der :hmm: er 965 chipsett

7592019[/snapback]

pll kan du prøve CY28346, den skal fungere.

Lenke til kommentar
er det noe klokke programm som funker på ASUS P5B? er drit lei av og restarte hele tida. ut og inn av bios

7591513[/snapback]

clockgen og setfsb funker jo da.

7591793[/snapback]

får det ikke til og funke har prøvd alle PLL som er der :hmm: er 965 chipsett

7592019[/snapback]

7592056[/snapback]

Bruker CY28551 :hmm:

Har demontert ja, fant ikke noe kondens, men satte en vifte til å blåse en stund bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

7592056[/snapback]

Bruker CY28551 :hmm:

Har demontert ja, fant ikke noe kondens, men satte en vifte til å blåse en stund bare for å være på den sikre siden.

7592288[/snapback]

Tror begge de funker, men den ene leser feil verdier hvis jeg ikke husker feil.

Men jeg liker bedre setfsb for da kan jeg ha oppe cpuz i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...