Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Vil man ikke se et spenningsfall over disse inductorene (hva heter disse på norsk- coil?)

Jeg får iallefall for lave verdier på de målepunktene - normalt i området 0,3V for lavt.

Måler man på andre siden derimot får man riktige verdier. Disse bena går tvers igjennom HK og mye lettere å måle på baksiden.

Har heller aldri finner riktig vcore på noen av de mosfetene som er avmerket..

ManagHead: kan du måle på begge sider så får vi se?

mvh r.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du på baksiden av hk?

:blush: Ehh, andre siden av spolen du mener kanskje? Gi meg 2 sek.

1,38V på ene siden, og 1,33V på andre, idle, målt på spolen lengst til venstre i bildet.

Jeg ble ikke så mye klokere av dette. Hva sier du roger? Har jeg gjort rett? Mener at vcore stilt i bios er 1,45V.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

@ManagHead: Takk for info. Spenningsfallet over spolen var mindre enn jeg trodde.

Ja, baksiden av HK. Der er det lett å f.eks lodde på en ledning m/en molex, så har du lesepunktet lett tilgjengelig.

1.38V er den 'riktige' vcoren din. Hvis bios sier 1.45V undervolter HK ditt med 0.07V - litt mye, men ikke unormalt. Hvis HK ditt drooper i tillegg, så har du en utfordring :cool:

Dette er grei info å ha når man skal klokke (langt!)

mvh r.

Lenke til kommentar

Hva er normal volt for en E6600 på ca. 3.2-3.4 Ghz? min er ustabil helt opp til 1.45 volt, og jeg er ikke sikker på om dette er høyt eller lavt i forhold til frekvensen. Jeg lurer vel på om jeg har en god eller dårlig prosessor ;)

EDIT: i CPU-Z sier den 1.412 i volt i IDLE, og ca. 1.39 volt i load. (load er orthos med ram og CPU load)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Vil dette klokke bra? Eller er det noe bedre til samme pris? MÅ koste VELDIG nøyaktig det samme vis det skal bli noe annen.. Skal kjøpe nå rett etter jul.. dvs om veldig få dager :thumbup: Skal oppgradere Ramen etter bursdagen min i mars til 2Gb eller 4Gb..

Edit: Kanskje legge til link :blush:Handlevogn

Endret av hcnielsen
Lenke til kommentar
Ja, men har du råd til et P5B-E Plus, så har du større sjans for å nå høy FSB.

Gllemte "Plus". Abit AB9 ser og ut til å være brukbart.

7563181[/snapback]

Nei,vil ikke annbefale Abit AB9 Pro for høy fsb,mitt har jeg klart å tyne til 533fsb med vmods og vannkjøling av nb,men uten mods har jeg ikke sett høyere enn 460fsb,de fleste klarer 440fsb,så hvis du klarer deg med det er det et meget stabilt kort når du får det opp og går.

Kortet har hele 9Sata porter,men en heller uheldig plassering av ideslotten,den er Under pcix x16 slotten,kommer i veien for eventuellt andre pci-kort.

Men ellers er kortet finfint,har hatt det i en måned,blitt fortrolig med det nå.

Lenke til kommentar
CPU-Z viser 2,3v core ... mens Everest viser 1,21v...

http://www.gjerrestad.no/dokumentasjon/hw/cpu_z.gi

Hva skal man tro?

7567614[/snapback]

Det er ikke godt å si? :p Jeg holder en knapp på Everest. Men som sagt, sjekk hva du har satt i bios, og hva den måler.

God Jul!

7568276[/snapback]

2.3 på CPUen, det er alt for ekstremt. Jeg kan si med sikkerhet at den er under 1.7 volt;) ellers hadde den nok brent opp, selv med LN2 på den. (CPUen takler uansett ikke så store voltmengder mener jeg. Tro på Everest du, men som sagt, sjekk BIOS. Det gir ofte det mest riktige.

EDIT: hva er "normal" volt på en E6600 -- overklokket til mellom 3.2-3.5 Ghz? stabil selvfølgelig.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Det er egentelig ikke noe normalt volt, du brude ha den så lavt som muligt. men rundt 1.4v er en grei volt på den hastigheten.

Min e6300 som er klokket til 3,2ghz ligger stabilt på 1.2875v, så de trenger ikke så mye volt.

7570864[/snapback]

Korleis klarer du å overklokke så mykje, med så liten spenning?

Endret av Bobby1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...