Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Det har jeg da heller aldri sagt noe om. Jeg var heldig som i det hele tatt fikk kjørt superpi :!:

En E6600 flyter selvfølgelig fint på både stock, og 2900Mhz, med det er da ikke det overklokking handler om? Ikke for meg i alle fall. Hvorfor gi seg med 2900Mhz når det nesten garantert er mer ytelse å hente? Når det i tillegg er så gøy, ser jeg ingen grunn til å stoppe der. :)

God natt, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, en liten "oppfølger" fra min side.

Som skrevet har jeg Abit AW9D-MAX kortet, og har "lekt" meg litt frem og tilbake.

Kjørte E6400 på 380*9 = 3,420 Ghz, men det virket som om "minnet" ventet på Post`en. Volten på minnet ble satt opp på 2.0 Volt.

Når en endelig kom "igjennom" så surret det og gikk. Mellom 40 +/- 2 grader på CPU. Og et var med Boinc og Folding@Home, kjørende i bakgrunnen.

Men den ble noe ustabil, etterhvert og jeg hev opp volten til 1.3 Volt.

Dette var kun med luftkjølling. Klokket klokelig ned igjen.

Nå ligger den og "surrer" på 375*9 = 3.0 Ghz.

Minne er satt til 1:1

Eller`s legger jeg merke til at Boinc`en (Seti@Home) bruker lengre tid på "oppgaven" enn de 2-to gamle P4 3.2 Ghz`erne som ungene har fått nå. :hmm:

Noen flere tips om hvordan jeg skal "skvise" saften ut av den, eller skal jeg legge meg til ro med det jeg har oppnådd?

Forøvrig er 3Dmark06 scoren 5700. (Gainward7950GT)

Takker for at det fortsatt er liv i tråden.

Vennlig Hilsen

W_B

Lenke til kommentar
Jeg klarte 1M superpi på 12.954s med min E6600 @ 4005 Mhz på luft. Er jeg teit som ikke skjønner hvorfor dere er så fornøyde med en klokk på +4-500Mhz? :dontgetit:

7532540[/snapback]

Tror ikke du er det nei. Selv så er jeg ikke fornøyd før 100% overklokk er nådd.

Lenke til kommentar
Det har jeg da heller aldri sagt noe om. Jeg var heldig som i det hele tatt fikk kjørt superpi :!: 

En E6600 flyter selvfølgelig fint på både stock, og 2900Mhz, med det er da ikke det overklokking handler om? Ikke for meg i alle fall. Hvorfor gi seg med 2900Mhz når det nesten garantert er mer ytelse å hente? Når det i tillegg er så gøy, ser jeg ingen grunn til å stoppe der. :)

God natt, ja.

7532610[/snapback]

Har det noe å si om jeg klokker 1 MHz eller 4000 MHz? Så lenge jeg er fornøyd er vel det greit nok?

Spør du ale som ikke klokker også eller?

Og hvis du absolutt vil vite hvorfor, så er det fordi hovedkortet mitt klarer ikke mer... :)

7531596[/snapback]

Lenke til kommentar
Det er jo egentlig strengt tatt ikke nødvendig å tyne disse prosessorene maks, de er jo såpass kraftige at man egentlig ikke trenger særlig mer enn de kjører på stock. (hvis vi ser bort fra tallknusing og benching) :roll:

Tviler på om noen sitter og merker serlig forskjell på om de kjører Core 2'en sin på 2 eller 4 Ghz hvis det er under normal bruk. :p

7532043[/snapback]

tro meg under spilling med et fett skjermkort så er det STOR forskjell på 2 og 4ghz, og vi er klokkere....det blir en hobby, samme som å drive å mekke på en bil så driver folket her + meg og prøver å få den raskeste og mest stabile pcen ( ikke alltid like stabil når man presser litt:D)

Lenke til kommentar

Hoi hoi, et spørsmål anngående minne-timings og overklokking. Kjører min E6300 på 2,8 GHz. Det er en enkel og fin klokk. 7x400 FSB med minne 1:1.

Det går helt fint, minne timingene er på 5-5-5-21 hjemme nå. De står der auto. Siden det er Corsair PC6400 brikker så skal vell de takle lavere timings @ 400 MHz DDR. I en artikkel på HW står det

"XMS2 6400-serien byr på timingene 5-5-5-12, og kommer pakket enkeltvis eller i dobbeltforpakninger. Pris eller tilgjengelighet er dessverre ikke kjent."

Da skal det ikke være noe problem å sette 21 ned til 12?

Lenke til kommentar

det må du bare prøve, som sagt så er det forskjellig hva folk klarer. Men at du skal komme lengre ned enn 21 ja...det er garantert :thumbup:

Bare prøv med volt osv.....sjekk rundt og se om du finner innstillinger andre har brukt med det minne-paret du har.

http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...2X2048-6400.pdf

de skal klare 5-5-5-12 på 1.9v, litt mer volt så kanskje får du de 5èrne til 4 :)

Hvis det der var de brikkene du har da?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
tro meg under spilling med et fett skjermkort så er det STOR forskjell på 2 og 4ghz, og vi er klokkere....det blir en hobby, samme som å drive å mekke på en bil så driver folket her + meg og prøver å få den raskeste og mest stabile pcen ( ikke alltid like stabil når man presser litt:D)

7534623[/snapback]

Fullt klar over at du merker forskjell i tyngre spilling, men når jeg sa normal bruk tenkte jeg mer på enklere oppgaver, som f.eks word, musikk, film, surfing, lettere spilling osv. :yes:

Jeg må jo forsåvidt innrømme at jeg også prøver å tyne maksimalt ut av systemet mitt, men desverre har jeg ett relativt dålig minne som stopper meg når jeg nermer meg 3.6Ghz :(:p

Lenke til kommentar
synd det med minne da :cry:  Kanskje hvis du har råd så selger du de du har og kjøper noen andre :)

7536740[/snapback]

Har tenkt litt på det, men jeg vet liksom ikke om jeg gidder betale for de 4-500 Mhz'ene som jeg kansje vil få av dette, jeg kjører jo 3.4 dønn stabilt nå, og fåreløbig har jeg ikke behov for mer kraft enn det jeg allerede har :p

Så å betale kansje 6-700kr for de ekstra Mhz'ene vet jeg ikke om jeg gidder :roll:

Lenke til kommentar

vcore_measure2.jpg

Her er for P5B. Kan godt være noe lignende på andre kort og. Bare å prøve seg frem med mm da.

Målte her jeg nå. Gikk fra 1,355V idle til 1,33V med 2xPi load. Er det verdt å ta dropmod da synes dere?

Ja, jeg vet det, The Gost. Bare litt lat og gidder ikke skrive det opp :p Forresten, kunne du fjærnet bildet i quoten din? "Forferdelig" å se på :innocent:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

humm, trenger jeg å måle der spoletråden er loddet til hk? kan jeg bare måle oppå spolen? Den er en svær kjøleribbe iveien for meg.

EDIT: etter litt nøyere titting så jeg de grønne prikkene, som ligger under min svære kjøleribbe

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...