Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor langt jeg kan dra brikkene mine. Jeg har PC5400 1024 fra Corsair. Disse kjører nå på 700mhz @ 4-4-4-12 timings. FSB:CPU 1:1.

Hvor mye lengre kan jeg dra brikkene??

7529934[/snapback]

Med mine 5400UL klarer jeg 984mhz(eff.) på 5.6.6.18 og 2,1v. Nå kjører jo mine brikker på 3.2.2.8 ved 667mhz(eff.), men du bør jo klare en del til tror jeg.

Lenke til kommentar
Kommer man lenger med klokkingen hvis man skrur av Eist?

Har har ikke prøvt å ta av denne. Er forsåvidt ikke så misfornøyd med 3.4GHz på luft (E6600), men jeg tror det skal være mulig å få den stabil også på 3,6 uten alt for store problemer.

7529986[/snapback]

Det hjelper ofte å skru av det meste at "features" som cpuen støtter. Det er bare å prøve.

Lenke til kommentar
Sitter å venter på EVGA 680i SLI, Crusial 10th anniversary PC5300 CL3, E6400 og et 8800GTS. Noen som vet hvor langt jeg kan komme med den CPU'n med en Big Typhon 120 VX, og romtemperatur på 20-25 grader? Evt ta den ut i kulda og prøve max overklokk en gang også.

Det minnet skal nok klare over 1000Mhz på CL4 og 1100 på CL5, så det kommer ikke til å bli en stopper, og at kortet kan låse minne på hvilken som helst klokk uavhengig av CPU blir det helt sikkert ikke en stopper. :D

Det kan komme mandag, eller til jul. Men de lova at det skulle være her før jul. :thumbup:

Har et mål om 10000 i 3Dmark06 og ned i mot 15 i superPI. Vet ikke om dette er noe jeg kan klare, men håper ihvertfall på det.

7521404[/snapback]

10 000 i 3dmark klarer du nok lett ;) jeg klarte det lett i hvertfall, med ett skjermkort.

Lenke til kommentar
litt liten klokke på prosessoren din da, kjøere 3 ghz 24/7 på min e6300

7531560[/snapback]

Pøh, jeg kjører 3.9GHz med min E6600. Relevant? Nei.

7531660[/snapback]

Helt enig! Jeg har også testa hvor langt jeg kan nå med min E6400 på P5B deluxe kort. 3,2GHZ er slettes ikke uoppnålig, og jeg kan garantert hente mer, kanskje ikke på luft, men vann.

I dag har jeg 2,8GHZ som standard klokk. Dette er jeg ganske fornøyd med, og testene jeg har foretatt meg, viser at CPUen min er temmelig rask. Så jeg er knallfornøyd. Eneste hindret jeg har er minnet mitt, PC5400. Nå ser jeg at jeg kan skvise ut mer av disse ved høyere timings og mer strøm, men jeg vil jo gjerne ha maskinen til å vare litt. Kult å ha nådd en sinnsyk klokk, men det er ikke hva jeg kjører som standard.

Kanskje med vannkjøling (som snart er i hus) og med fetere ram brikker, så kunne jeg nok ha lekt meg med raskere CPU.

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig strengt tatt ikke nødvendig å tyne disse prosessorene maks, de er jo såpass kraftige at man egentlig ikke trenger særlig mer enn de kjører på stock. (hvis vi ser bort fra tallknusing og benching) :roll:

Tviler på om noen sitter og merker serlig forskjell på om de kjører Core 2'en sin på 2 eller 4 Ghz hvis det er under normal bruk. :p

Lenke til kommentar
Det er jo egentlig strengt tatt ikke nødvendig å tyne disse prosessorene maks, de er jo såpass kraftige at man egentlig ikke trenger særlig mer enn de kjører på stock. (hvis vi ser bort fra tallknusing og benching) :roll:

Tviler på om noen sitter og merker serlig forskjell på om de kjører Core 2'en sin på 2 eller 4 Ghz hvis det er under normal bruk. :p

7532043[/snapback]

Så sant så sant, men jeg klarer ikke å tenke på at jeg kjører cpuen på lavere hastighet enn hva jeg har klart så langt jeg har kjøling til det da :D

Lenke til kommentar

Den klokken din, frostbitten, var over hodet ikke stabil :p - Dessuten er en klokk på 4-500MHz slettes ikke gale. Kjører for tiden stock FSB, jeg (2400MHz), og det går jo så det suser, både til spill og applikasjoner.

Straks er det ny RAM i hus, og da skal vi få litt fart i biffen. Kan så og si forskuddsmelde meg inn i 4GHz-club. :cool:

God natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...