Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!

Anbefalte innlegg

Pent resultat Nassuz=)

Du klarer virkelig å presse hovedkortet ditt!

EDIT: Typo.

7517658[/snapback]

I have broke her down and now shes all mine.... :!:

..Har taket på "dama" nå ja :) ...ALLE snakker bare dritt om dette kortets overklokkings egenskaper,så det er jo litt morro då å motbevise det til alle "tvilerne"...

Men tror ikke alle gidder å bruke så mye tid på et halvgæli kort som dette.

Er du heldig er det medgang etter motgang,jeg har vært veldig heldig :D

Det verste er at det er mer å hente,bare det blir kaldt nok ute :tease:

Har testa før denne E6300 på 3600Mhz,så herfra og ut vet jeg egentlig ikke om det er cpu`n eller hk som kneler først.

Har en god følelse så vi får se.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da har jeg og fått meg Conroe ;)

Jeg har E6600@3240 (360x9)

OCZ 2Gb DDR2-800@ 900 Mhz 4-4-4-12-2T

Point Of View 8800GTS @ 670/2070 (Syntes det er fin klokk for standard kjøler

EVGA nForce 680i SLI

3DMark05: 18408

3DMark06: 11127

Som dere kan se er det litt forskjellige innstillinger her, ettersom jeg ikke har funnet ut hva som er maks og stabilt, men det er mine midertidige beste resultater ;) Er selv imponert over opsettet mitt, med tanke på at det kostet så vidt over 10 000 kr ;) (10841 kr for å være presis, for RAM, CPU GPU og HK)

Jeg opplever forresten litt problemer med å overklokke CPU, ettersom jeg ikke er helt sikker på hva mange av innstillingene i BIOS er, men håper på å få hjelp på det :p

LINK til min post

Den over er en link til dere som vil svare på hva alle innstillingene i BIOS er ;) Jeg kunne kanskje treng en liten "guide" til å hjelpe meg med å makse CPUen ;)

Syntes dere om de tallene der da?

EDIT: Skal kjøpe meg vannkjøling en gang etter jul, så da kan jeg komme i gang med klokkingen ;) Har litt lyst å få skjermkortet mitt voltmodda, men er litt skeptisk til det :p Uansett, skal jeg klokke CPUen min langt. Tror jeg kan få den til å kjøre stabilt på 4 Ghz pluss, ettersom den vil kjøre på 3.4 Ghz stabilt med boxed kjøler og 1.35 i volt

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Hmm for høyere score enn deg og det med 7900GTO i SLI*, men så kjører jeg CPU på 3,78Ghz da ....

Fikk 11722

7518829[/snapback]

Hehe, fant nettop ut hvorfor jeg ikke fikk til SLI med mine to 8800GTS :D kommer tilbake med score av det og ;) så bare vent, men uansett, to 7900GTO i SLI er jo svinbra det og da;)

Lenke til kommentar
Strålende resultater Nassuz, 5% igjen, så er du medlem av 100%-klubben ;)

7520170[/snapback]

...nå begynner det å butte,men er avhengig av dette.......

post-42959-1166358423_thumb.jpg

......eller bedre for å holde nb kald nok :yes:

Dette bildet viser tempen fra gårsdagens PB :cool:

Lot den stå en 1/2 time på stock vcore 1,325v men vmch var satt til 1,77v.

Ville se on den klarte den vmch før jeg boota til win.

Fikk nemlig litt "flickering" på skjermen når jeg prøvde 1,79vmch.

Det stabiliserte seg og da var det bare å skru opp all annen volt og ny pers,uten reboot eller problem :dribble:

Tar det veldig pent forde dette er så helt på grensa at jeg ikke vil ta allt for mange unødige risker.

Men jeg føler det er mer å hente,så vi får se.........

Vet bare om en som har høyere fsb på Abit AB9 Pro enn meg,det er Johnny_Bravo

på XS,men han brukte en Mack 1,eller no sånnt på nb,525fsb.

Highland3r på XS brukte litt tørris til å kjøle med han klarte 512fsb....noe jeg har slått grundig :dribble:

Så nå er jeg på jakt etter 525fsb..................... :cool:

Hvis noen annen har info om høy fsb på Abiten vil jeg gjerne vite det :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var kaldt i dag 4 grader og is på veien, så jeg bestemte meg for å finne ut hva pcen min var god for :thumbup:

Gigabyte DS-4

E6300

Kingston Hyper-X PC6000

Målet var 3,5 ghz og 17,625 i spuper pi.

Begynte med å åpne begge vinduene på rommet mitt, så hentet jeg is fra frysen. Fryseblokker som man legger i kjøleboksen , la de rundt radiatoren, og over ramen :yes:

Så etter litt så var det 13 grader på rommet, og 14 grader i vanntanken.

Da begynte jeg med 475FBS, så opp 5 FBS helt til jeg kom opp i 500.

På 495 så var cpu temp rundt 20 grader, på 500 så var den 25-27, så han likte nok ikke det :no:

Da kom super pi tiden på 16,625 som er 1 sekund bedere enn målet mit var :w00t: Hadde også CPU mark 2,1 liggendes så kjørte den også, 11415,5.

Jeg har Bigwater 745 på cpu, men bruker bare den doble radoatoren (problemer med plass) Ram ble kjølt av 2 80mm på 3000RPM, og med en stor isblokk over.

NB og SB blot kjølt av orginale kjøleribber + en 80mm vifte :thumbup:

Prøvde ikke å komme høyere enn 500FBS, er ikke sikker på om pcen liker det, siden cpu ble så mye varmere fra 495-500fbs :hmm:

Fikk ikke helt til dette med bilder, så bildet kommer som filvedlegg, men jobber med saken. Kansje kommer det noen bilder av pcen også litt senere.

Super_PI.bmp

Lenke til kommentar

Sitter å venter på EVGA 680i SLI, Crusial 10th anniversary PC5300 CL3, E6400 og et 8800GTS. Noen som vet hvor langt jeg kan komme med den CPU'n med en Big Typhon 120 VX, og romtemperatur på 20-25 grader? Evt ta den ut i kulda og prøve max overklokk en gang også.

Det minnet skal nok klare over 1000Mhz på CL4 og 1100 på CL5, så det kommer ikke til å bli en stopper, og at kortet kan låse minne på hvilken som helst klokk uavhengig av CPU blir det helt sikkert ikke en stopper. :D

Det kan komme mandag, eller til jul. Men de lova at det skulle være her før jul. :thumbup:

Har et mål om 10000 i 3Dmark06 og ned i mot 15 i superPI. Vet ikke om dette er noe jeg kan klare, men håper ihvertfall på det.

Endret av exin89
Lenke til kommentar
Sitter å venter på EVGA 680i SLI, Crusial 10th anniversary PC5300 CL3, E6400 og et 8800GTS. Noen som vet hvor langt jeg kan komme med den CPU'n med en Big Typhon 120 VX, og romtemperatur på 20-25 grader? Evt ta den ut i kulda og prøve max overklokk en gang også.

Det minnet skal nok klare over 1000Mhz på CL4 og 1100 på CL5, så det kommer ikke til å bli en stopper, og at kortet kan låse minne på hvilken som helst klokk uavhengig av CPU blir det helt sikkert ikke en stopper. :D

Det kan komme mandag, eller til jul. Men de lova at det skulle være her før jul. :thumbup:

Har et mål om 10000 i 3Dmark06 og ned i mot 15 i superPI. Vet ikke om dette er noe jeg kan klare, men håper ihvertfall på det.

7521404[/snapback]

Du kommer vel ganske langt, men tror det er minnet ditt som sperrer. Hvorfor gikk du ikke for PC6400? Selv har jeg PC5400, og jeg angret litt på det, men kjører minnet på 350mhz og har E6400 @ 2,8ghz. Det er min daglige klokk. Venter på ny RAM, og da kommer vi nok oss fint over 3ghz som de fleste andre her :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte de brikkene, var at jeg ikke fant noen andre 2GB sett til under 3000 som klarer over 1100Mhz i tester som jeg har lest. Og uansett så vil ikke ram bli stopper på det hovedkortet i det hele tatt. Så jeg gleder meg til jeg får det, og OC over 3Ghz. Håper på å klare 3.5Ghz, men er litt usikker på om jeg klarer det på luft.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du ha 1100mhz? prosessoren kalrer ikke å utnytte dette i 1:1.

Så er det sikkert ikke helt sundt å ha brikkene kjøre på max klokk 24/7, tipper 1100 er max klokk og da har de sikkert mye volt på, som ikke er bra for de.

7528287[/snapback]

Kanskje mer båndbredde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...